Grupul Renault a solicitat guvernului ajutor de stat pentru centrul de proiectare si dezvoltare de la Titu, procedurile pentru un acord in acest sens urmand sa fie accelerate, a declarat ministrul finantelor, Sebastian Vladescu.

"Schemele de ajutor de stat vor fi acordate in conformitate cu regulamentele europene, deci cu acordul Comisiei Europene. Totul trebuie sa se incadreze in schemele de ajutor de stat aprobate de UE", a spus Vladescu. El a precizat ca nu s-a discutat inca despre volumul ajutorului de stat. Ministrul finantelor a mentionat ca printre solicitarile companiei Renault mai figureaza si dezvoltarea infrastructurii in zona respectiva. Renault intentioneaza sa construiasca pe amplasamentul din Titu un centru pentru proiectarea si dezvoltarea de modele auto destinate pietelor emergente, unitate denumita Renault Tehnologie Roumanie - RTR. Realizarea proiectului presupune investitii de 450 milioane de euro, in perioada 2007 - 2009.

Citeste si:

Centrul ar urma sa fie amenajat pe un teren de 258 hectare din localitatea Titu-Boteni, in judetul Dambovita, aflat in imediata apropiere a unei unitati militare. Suprafata de teren necesara a fost transferata in noiembrie 2006, prin hotarare de guvern, din domeniul public al statului si administrarea Ministerului Apararii Nationale (MApN) in domeniul privat al judetului Dambovita si administrarea Consiliului Judetean (CJ), pentru a fi scos la vanzare prin licitatie publica. La licitatia organizata de CJ Dambovita, caietul de sarcini a fost cumparat de firmele Renault Technologie Roumanie SRL, Conarg SA, Vienna International Holding SRL, Real Estates Imobiliare SRL si Automobile Dacia SA, pentru ca, in final, documentele de participare la licitatie sa fie cumparate doar de Conarg, Renault Technologie Roumanie si Automobile Dacia.

Documentele firmei Conarg nu au fost insa acceptate, deoarece comisia de licitatie a considerat ca sinteza planului de afaceri, nu include, in mod concret, un centru de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica si nu clarifica problema infiintarii celor peste 2.000 de locuri de munca in primii trei ani de activitate de la semnarea contractului de vanzare-cumparare.