Atentia acordata prevenirii bolilor, noile strategii de amenajare a spatiilor din farmacii si lansarea unor produse menite sa fidelizeze vor face ca piata farmaceutica sa ajunga in acest an la 1,6 miliarde euro, pentru urmatorii doi ani estimandu-se o crestere a pietei intre 10 si 15%, dupa cum ne-au declarat principalii jucatori de pe segmentul de retail farmaceutic din Romania.

Farmaciile pun in lant 1,6 miliarde euro Anul acesta, investitiile vizeaza atat lanturile de farmacii din orasele mari ale tarii cat si deschiderea de farmacii in zonele rurale. Mai mult decat atat, pe o piata concurentiala, brandurile vor fi sustinute cu investitii serioase. Acesta este si motivul pentru care lantul de farmacii Dona, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de 28,5 milioane euro, va investi anul acesta 4 milioane de euro pentru deschiderea de noi farmacii in Bucuresti si in provincie, dar si in infrastructura, consolidararea brandului pe piata de profil, diversificarea programelor si serviciilor oferite pacientilor.

Cu un numar anual de 6,5 milioane de pacienti, "lantul de farmacii Dona si-a propus sa-si creasca cifra de afaceri la 41 milioane de euro anul acesta, cu o rata a profitului de aproximativ 1,5%", a declarat pentru Wall-Street, Georgeta Ionica, sef al biroului de promovare si comunicare a farmaciilor Dona.

A&D Pharma Holdings, cel mai mare si mai dinamic grup farmaceutic care opereaza in Romania, cu peste 2685 de angajati la nivelul intregii tari, detine Mediplus, cea mai mare activitate integrata din domeniul distributiei si retail-ului produselor farmaceutice din Romania, Sensiblu. Astfel, compania se asteapta sa raporteze pentru anul 2006 "o crestere anuala de 33% a cifrei de afaceri consolidata neauditata pana la 329 milioane de euro, urmare a continuarii cresterii cotei de piata. Farmaciile pun in lant 1,6 miliarde euroCifra de afaceri consolidata auditata a A&D Pharma in 2005 s-a ridicat la 247,3 milioane de euro", a declarat pentru Wall-Street, Dragos Dinu, directorul executiv al A&D Pharma.

Discount-urile fac diferenta

Lanturile de farmacii incearca cu orice pret sa-si diversifice ofertele, sa se adapteze nevoilor clientului, sa-i ofere atat remedii cat si informatii. Acesta este motivul pentru care majoritatea companiilor farmaceutice si-au lansat carduri de fidelitate cu discount-uri considerabile, publicatii de profil oferite in regim gratuit, newslettere sau discount-uri stabilite pentru diverse produse. De la medicamente, suplimenti nutritivi si pana la produse dermato-cosmetice, cosmetice, produse de igiena si ingrijrea corporala, aparatura medicala uzuala, toate acestea, fac parte din portofoliul fiecarei companii farmaceutice.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.