Carrefour Romania, proprietate a grupului francez Hyparlo, va extinde in 2007 reteaua de hipermarketuri cu trei magazine, doua la Iasi si unul la Cluj Napoca pentru care va fi investi aproximativ 60 milioane euro, a declarat pentru NewsIn, directorul de marketing, Andreea Mihai.

Inaugurarea celor trei centre comerciale este programata pentru al doilea semestru din acest an. Investitia medie pentru fiecare magazin este de aproximativ 20 milioane euro, potrivit directorului de marketing. Reteaua Carrefour Romania include in prezent sapte hipermarketuri, iar valoarea totala a investitiilor realizate pe piasa romaneasca a depasit 220 de milioane de euro.


Carrefour Romania a vandut, anul trecut, prin cele sapte magazine, produse de 608,9 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39% fata de 2005. Magazinele Carrefour din Romania au realizat, in 2005, un profit net de peste cinci milioane de euro, la o cifra de afaceri de 435 de milioane de euro. Estimarile pentru anul acesta sunt de crestere a vanzarilor cu 10-15% fata de 2006. Directorul general Carrefour Romania, Jacobo Caller Celestino, estima la inceputul verii trecute ca vanzarile Carrefour pe piata romaneasca vor ajungela un miliard de euro, in 2010.

Jucatorii concurenti pe piata de profil din Romania sunt Real Hypermarket, Cora si Auchan, care nu au anuntat inca rezultatele financiare de anul trecut.

Piata de retail din Romania ar putea ajunge la valoarea de 40 de miliarde euro, in 2007, cu peste17% mai mult fata de 2006, potrivit unui studiu de piata al companiei de consultanta Deloitte Romania.