In urmatorii trei-patru ani, volumul investitiilor din retail va cumula aproximativ 3 miliarde de euro, estimeaza analistii companiei de cercetare Roland Berger Strategy Consultants. Potrivit acestora, piata va creste cu pina la 8-10%, anul acesta, ajungindu-se la aproximativ 13,2 miliarde de euro. Pe segmente, evolutia este insa diferita, comertul traditional urmind sa scada in importanta.

"Trebuie facuta o distinctie intre evolutia comertului modern, care va cunoaste o dezvoltare mult mai pronuntata, cu cresteri de 30-40%, si evolutia comertului traditional, care va fi negativa", ne-a declarat Ionut Pascu, Senior Consultant in cadrul companiei. Totodata, conform previziunilor acestuia, ponderea comertului modern va ajunge in 2009 la 50% din piata, de la 25-30% cit este in prezent.

Segmente care iau avint

Citeste si:

"Dupa evolutia importanta din anul 2006, expansiunea retelelor de hipermarket va continua intr-un ritm sustinut si anul acesta, in conditiile dublarii numarului de jucatori si a planurilor ambitioase de dezvoltare. In acelasi timp, segmentul de discount se va extinde masiv prin consolidarea prezentei lanturilor Plus Discount (un format al grupului Tengelmann), Kaufland (lant al grupului Lidl& Schwarz) si Penny Market (formatul de discount traditional al grupului Rewe)", mai spune Pascu.

Mai precis, Carrefour va deschide in ultimul trimestru al acestui an trei magazine: doua la Iasi si unul la Cluj. Expansiunea i-ar putea costa pe francezi aproximativ 120 de milioane de euro.