Al cincilea producator auto mondial dupa vanzari a infiintat astfel, impreuna cu omul de afaceri roman, compania DaimlerChrysler Automotive Romania, care a preluat activitatile de import, marketing si vanzari pentru Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Fuso. In aceasta onoranta asociere, DaimlerChrysler detine 51% din actiuni, iar Tiriac restul de 49%.

Pana acum, activitatea de import pentru cele 6 marci de top era derulata de firma Auto Rom, parte a grupului Tiriac, care mai importa si distribuie si alte marci, precum Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Hyundai, Mitsubishi. Venirea gigantului auto Daimler Chrysler in tara noastra, imediat dupa intrarea Romaniei in UE, reprezinta un semnal foarte important pentru ceilalti mari competitori din lume, din randul carora doar Renault a mai pus - si inca bine! - piciorul la noi, iar Ford se pregateste sa o faca, interesandu-se de preluarea fostei fabrici Daewoo de la Craiova. Nemtii insa au punctat semnificativ prin parteneriatul cu Ion Tiriac, a carui divizie auto ocupa locul secund in ierarhia importatorilor de masini.

De altfel, si in comunicatul care a insotit noul parteneriat, se arata ca "grupul Tiriac Auto, care a functionat cu succes ca distribuitor general DaimlerChrysler in Romania inca din 1991, este garantia dezvoltarii puternice, pe termen lung, a organizatiei la nivel de importator, precum si a continuitatii la nivelul retelei de distributie". Rezulta, asadar, ca puternicul concern germano-american recunoaste meritele grupului Tiriac in promovarea marcilor sale pe piata romaneasca, acesta fiind si motivul asocierii speciale dintre DaimlerChrysler si Tiriac. Fiindca, in general, cand un producator auto vrea sa intre direct pe o piata infiinteaza o filiala sau cumpara direct importatorul. In cazul de fata insa, producatorul a decis sa faca o companie mixta cu fostul importator, concesie in care au contat, fara doar si poate, seriozitatea lui Ion Tiriac si relatiile sale solide cu "floarea economiei germane", cum ii place sa spuna, de la Klaus Mangold la Wolfang Porsche si de la Burckhard Bergmann la printul Max Emanuel von Thurn und Taxis. Tiriac insusi marturisea recent, intr-un interviu acordat editiei germane a "Financial Times", ca in 1990, cand a pariat pe Romania, lichidandu-si treptat afacerile din alte tari, pentru a dezvolta aici un imperiu ce reuneste azi companii din domeniul bancar, asigurari, auto, leasing, real estate, servicii aviatice, cash&carry, habar nu avea cum sa vanda automobile. "L-am rugat pe prietenul meu, Werner Niefer, pe atunci sef la DaimlerChrysler, sa-mi instruiasca oamenii".

Acum, Tiriac se poate lauda cu a patra asociere de marca, dupa cele reusite anterior cu grupul Metro, compania de asigurari Allianz si cu grupul financiar HVB. Si poate visa ca, de la componentele pentru modelele A si E Klasse, fabricate la Cugir si Satu Mare, vom ajunge curand si la un Mercedes made in Romania. "Daca vreti, puteti sa numiti asta patriotism", declara Tiriac in acelasi interviu, convins fiind ca "Romania va reusi la maximum".