Vinzarile de detergent premium au avut o crestere semnificativa, de la 26,2% din totalul pietei in perioada noiembrie 2004 - octombrie 2005 la 30,3% in perioada similara 2005-2006. Si in valoare, detergentul premium a crescut, in acelasi interval, de la 36,5 la 40,4%, se spune intr-un studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB Romania.

Pe de alta parte, detergentul din segmentul de pret mediu a inregistrat cea mai mare scadere, de aproximativ cinci puncte procentuale in valoare, ajungind la 10,3% in intervalul noiembrie

2005 - octombrie 2006. Totodata, segmentul de pret mic a scazut in ultimii doi ani, cu aproximativ cinci puncte procentuale, ajungind la 13% in volum si la circa 10% in valoare. De asemenea, detergentul universal are cele mai mari vinzari, detinind aproximativ 98% din piata, iar cel special (ca de exemplu pentru casmir sau lina) inregistreaza circa 2% si se afla intr-o usoara scadere, se spune in acelasi studiu MEMRB.

Creste automatizarea

Citeste si:

Cresterea puternica din ultimii ani a vinzarilor de masini de spalat, generata de liberalizarea creditelor de consum, a fost motorul de evolutie a pietei detergentilor. In prezent, aceasta piata se dovedeste competitiva, beneficiind de numeroase lansari de produse, dar si de multe oferte promotionale.

Piata actuala ofera consumatorilor o serie de avantaje, de la produse "de baza" pina la formule superioare pentru indepartarea petelor, produse pentru albire, parfum placut pentru haine, efect de balsam de rufe, formule pentru piele sensibila etc. "Daca acum patru-cinci ani nivelul penetrarii masinilor de spalat in gospodarii se situa undeva la nivelul de 20-25%, in prezent, acest indice a ajuns la aproape 45%. De asemenea, daca pina acum doi-trei ani piata era dominata de detergentii manuali, in prezent aproape 70% din piata este reprezentata de detergentii pentru masina automata", spune Tiberiu Mercurian, Marketing Manager Department Detergents, Henkel Romania.

Detergentul pentru spalare automata a inregistrat in ultimii doi ani o crestere a importantei in vinzari atit volumic, cit si valoric, potrivit studiului MEMRB. Astfel, daca in perioada noiembrie 2004 - octombrie 2005 detergentul "automat" avea 53% ca volum al vinzarilor, in perioada similara 2005-2006 cresterea a fost de peste zece puncte procentuale, ajungind pina la 63,7%. De asemenea, acesta a crescut si ca valoare a vinzarilor, de la 55,9 la 66,4% in perioadele mentionate.

In schimb, detergentul pentru spalare manuala a inregistrat scadere in vinzari atit valoric, cit si volumic, de peste 10 puncte procentuale. Acesta detinea 36,3% in volum, in intervalul noiembrie 2005 - octombrie 2006, cu aproximativ 11 puncte procentuale mai putin decit in perioada similara a anului precedent. Valoric, detergentul "manual" a scazut de la 44 la 33,6%, in perioadele supuse monitorizarii.