Franciza pare modalitatea cea mai simpla de popularizare a afacerii noastre. Facem training cu francizatul, il consiliem pe probleme de marketing si daca toate acestea se desfasoara cu succes, in final nu se va mai sti care este francizatul, care este francizorul, atit de bine vor semana produsele si serviciile.

Plus ne vom alege si cu citeva procente din vinzarile acestuia, iar marca creata de noi va "trona" cam peste tot, fara a baga multi bani. "Orice agent economic - fie ca este francizor sau (viitor) francizat - urmareste o eficientizare a activitatii si tinteste maximizarea rezultatelor financiare. Franciza poate fi o excelenta modalitate de extindere teritoriala", explica utilitatea francizei Adrian Gheorghe, Managing Partner la Thinkbig International.

Franciza, afacerea standardizata

Citeste si:

Un concept bun de franciza trebuie sa poata fi explicat usor si altora si, respectiv, sa poata fi inteles fara probleme, spune Corina Driga, consultant in francize la Franchise&Business Brokerage (FBB). Pentru a se ajunge la aceasta, afacerea pe care doriti sa o francizati trebuie sa fie sistematizata complet, iar operatiile sa fie documentate astfel incit sa poata fi copiate si de catre altii. Mai mult, francizatul trebuie sa fie in stare sa deruleze afacerea prin propriile sale puteri, adica sa nu depinda de un "centru", spune consultantul FBB.

"Daca afacerea functioneaza pe baza unor cunostinte pe care le are doar francizorul si necesita interventia acestuia la fiecare pas, atunci francizarea va fi problematica", explica Corina Driga.

De aceea este necesar ca francizorul sa realizeze propriul sau manual de operatii, care sa fie realizat detaliat. Prin acestea se impune setul de standarde si sint descrise procedurile de urmat pentru fiecare aspect al afacerii. De asemenea, ei creeaza programe de training pentru viitorii francizati, precum si pentru managerii si personalul care vor lucra in cadrul unitatilor francizate.