Cine credea ca Prada, Gucci sau la La Perla sunt cele mai bune magazine din lume ar trebui sa-si revizuiasca criteriile. Asta pentru ca un magazin bun nu inseamna numai numele designerului, ci si serviciile oferite celor care le trec pragul. Iar retaileri ca Henri Bendel, din New York, sau Harvey Nichols, din Londra, stiu cat de mult conteaza un client multumit.

Ei ofera, pe langa produse de lux din cele mai diverse, si servicii de consultanta a clientilor sau livrari la domiciliu. Cine are nevoie de ajutor pentru a-si cumpara o rochie sau un parfum nu mai trebuie sa strige la vanzator pentru a se face vazut sau sa petreaca zeci de minute cu doua perechi de pantofi in fata pentru ca nu se poate decide pe care sa-i achizitioneze. Asta pentru ca de cum pune piciorul in magazin este intampinat de consultant, care ii va aduce exact obiectul de care care nevoie si care i se potriveste cel mai bine.

"Retailerii de lux si-au dat seama ca daca nu se concentreaza mai mult pe nevoile clientilor, ii vor pierde", afirma fondatorul firmei de cercetare de piata Luxury Institute, Milton Pedraza, citat de revista "Forbes". Iar clientilor se pare ca le place noua atitudine a acestora. De la retailerii mici pana la marile magazinele universale de lux se poarta cu cei care le calca pragul la fel ca si cu celebritatile.

Celebritatile si oamenii obisnuiti sunt tratati la fel
Magazinul Henri Bendel, din New York, are nu mai putin de patru etaje pline cu haine de firma de la case de moda ca Missoni, L.AM.B. sau Valentino. Dar ceea ce face ca acest magazin sa fie cu adevarat unic este directorul pentru relatii cu clientii, Michael J. Palladino. El lucreaza la Henri Bendel de mai mult de 18 ani si in tot acest timp a invatat ca toti cei care ajung la el trebuie sa fie tratati intr-un anume fel.

Palladino ii ajuta pe clienti sa gaseasca orice au nevoie, de la haine pana la cadouri aniversare. "Ma ghidez dupa indicii vizuale cum ar fi parul, machiajul, accesoriile, vestimentatia clientilor pentru a ghici stilul fiecaruia", spune el. Dupa prima consultatie, Palladino va fi la dispozitia ta de cate ori ai nevoie. "Deseori ajut oamenii si prin telefon, cand acestia sunt la volan, la birou sau in strainatate", explica el. In plus, sfaturile lui sunt gratuite.
Un serviciu asemanator este oferit si la magazinul Collette, situat in primul arondisment al Parisului.

Citeste si:

Ca si la Henri Bendel, aici hainele de firma sunt nelipsite, iar personalul este extrem de prietenos si doritor sa-i ajute pe cei indecisi. In plus, ii trateaza pe toti clientii la fel, fara sa tina cont daca sunt celebritati pe prima mana sau ilustri necunoscuti.

Desi cand ajungi la Christian Louboutin nu poti sa te plangi ca nu au suficiente modele, daca tot nu stii ce sa cumperi, vei gasi cu siguranta pe cineva care sa te indrume exact la perechea care ti se potriveste. Iar personalul va scotoci prin locatiile Christian Louboutin din intreaga lume pentru acea pereche de pantofi. Se pare ca actrita Sarah Jessica Parker avea de ce sa se supere cand, intr-un episod al serialului "Totul despre sex", Mirandei i se rupe apa exact peste sandalele ei roz Christian Louboutin.

Clientul are intotdeauna dreptate

Iar daca femeile ajung in paradisul pantofilor la Christian Louboutin, barbatii nu trebuie sa treaca pe langa reprezentantele Salvatore Ferragamo fara sa arunce un ochi. Nu se stie niciodata in ce colt al magazinului vor gasi perechea de pantofi pe care o cautau de ani buni. In plus, aici ceea ce spun clientii este litera de lege. Si asta pentru ca directorul executiv, Massimo Ferragamo, a instituit un program de instruire a personalului pentru a se asigura ca pe domeniul lui clientul are intotdeauna dreptate. "Standardul acesta a fost preluat virtual de toti cei din industria de retail de lux", afirma Milton Pedraza.