Intr-un Bucuresti supraaglomerat, asaltat de la an la an de influxuri demografice masive, developerii sunt din ce in ce mai mult in cautarea unor raspunsuri la nevoia acuta de spatiu care afecteaza capitala. Pana acum, solutia de care s-au folosit pana la abuz majoritatea investitorilor a fost reprezentata de zona de nord, aflata in centrul atentiei acestora atunci cand a venit vorba de ansambluri rezidentiale noi, destinate in special segmentului high al populatiei.

Spiritul de turma intalnit in randul constructorilor nu a ramas fara rezultat, astfel ca, dupa cum a declarat Richard Prior, reprezentant oficial Invest East, acestia "au distrus complet potentialul zonei de nord - cel putin pana cand noua autostrada spre Ploiesti nu va usura traficul intre Pipera si Tunari".

In contextul in care zona de nord nu mai reprezinta decat un drum infundat, developerii se vad nevoiti sa caute o alta solutie viabila la problema lipsei de spatiu. Planurile de constructie a doua noi drumuri - Coridorul Pan-European IV si noua sosea de centura a Bucurestiului - ofera, chiar inainte de demarare, perspectiva unei rezolvari cu adevarat providentiale.
Plasate la limita vestica a capitalei, aceste proiecte cresc semnificativ importanta strategica a zonei, transformand-o intr-o zona de interes predilecta in ceea ce priveste dezvoltarea unui oras-satelit al capitalei, in urmatorii patru-cinci ani.

Cresterea demografica la nivelul capitalei pe parcursul ultimilor ani (Bucurestiul este una dintre cele mai aglomerate metropole europene, in ceea ce priveste raportul dintre suprafata si numarul de locuitori)s-a resimtit masiv in ritmul de dezvoltare, adesea fortat si, deci, artificial, al constructiilor, fie ele de infrastructura sau proiecte de sine statatoare. Developerii au incercat sa gaseasca raspuns la una dintre problemele cele mai acute ale pietei, regasite de data aceasta nu neaparat in cererea ridicata pentru un anumit tip de proiecte, ci, pur si simplu, in nevoia stringenta de spatiu.

Solutiile gasite au fost, de cele mai multe ori, trase la indigo, dezvoltatorii concentrandu-se in anumite zone ale Bucurestiului, pe care le-au golit rapid de posibilitatile pe care acestea le ofereau initial.
O astfel de regiune este chiar nordul capitalei, care, asaltat de proiecte peste proiecte, a devenit, dintr-o directie favorabila pentru dezvoltarea capitalei, o zona aglomerata, sufocata de atentia excesiva a investitorilor. In legatura cu aceasta problema, Richard Prior, de la Invest East, este de parere ca dezvoltatorii "au distrus complet potentialul zonei de nord - cel putin pana cand noua autostrada spre Ploiesti nu va usura traficul intre Pipera si Tunari", dupa cum a declarat acesta pentru Curierul National.

Autostrazile aflate in proiect cresc importanta strategica a zonei

Citeste si:

In contextul in care se pare ca, cel putin deocamdata, nordul este un drum infundat, developerii au inceput deja sa caute noi solutii. Unde privesc ei de data aceasta? In partea de vest a capitalei, care este adusa brusc in centrul atentiei de cele doua proiecte de drumuri planificate sa treaca prin zona respectiva: Coridorul Pan European IV si cea de-a doua sosea de centura in jurul Bucurestiului. Se pare ca cele doua drumuri, aflate deocamdata doar in proiect, se intersecteaza convenabil in zona de vest a capitalei, ceea ce duce, astfel, la un dublu potential de dezvoltare pentru constructori.

In aceste conditii, avantajele oferite de zona de vest pentru dezvoltarea unor noi proiecte se vor face resimtite si in ceea ce priveste preturile pentru terenurile din zona. In aceasta privinta, Richard Prior ne-a declarat ca "Presupunand ca noua sosea de centura va incepe la intersectia cu autostrada A1 KM 18,5, vestul Bucurestiului va deveni cu siguranta un centru de interes pentru o dezvoltare crescanda". Mai mult decat atat, avand in vedere ca "Preturile sunt dictate de cerere, importanta strategica a locatiei in discutie va creste vizibil dupa inceperea concreta a celor doua proiecte mai sus mentionate; in acelasi timp insa, alte zone aflate pe perimetrul orasului vor beneficia de imbunatatirea infrastructurii".

10 mii de hectare, cea mai mare achizitie, in desfasurare

Avand in vedere ca dezvoltarea Bucurestiului pe aceasta directie se afla inca abia la inceput (lucrarile de constructie la cele doua drumuri nu au fost inca demarate), expertul in real-estate se fereste de a oferi estimari in ceea ce priveste preturile la care vor ajunge, accelerate de cererea ridicata, terenurile din zona: "Nu vreau sa detaliez evolutia preturilor in ultimele sase luni - decat pentru a mentiona ca acestea au crescut cu pana la 1000% in acest interval temporar, de la cel mai ieftin teren destinat agriculturii, pana la cea mai scumpa locatie destinata dezvoltarii unui proiect de retail".

Cu toate acestea insa, specialistul Invest East este chiar de parere ca "extinderea catre vestul orasului are un potential mai mare decat cea catre zona de nord - din punctul de vedere al infrastructurii - dar depinde mult de raspunsul investitorilor". De asemenea, Richard Prior ne-a declarat ca, la ora actuala, "Avem un investitor care are in vedere dezvoltarea unui oras-satelit (in zona de vest a Bucurestiului, n.red.), iar procesul de achizitie a 10 mii de hectare in acest scop a inceput deja. Locatia aleasa de acest unic investitor va avea un impact semnificativ asupra dezvoltarii Bucurestiului". Din aceasta perspectiva, Prior considera ca "vestul Bucurestiului ar putea deveni primul oras-satelit al capitalei", marimea acestuia (estimata de acesta la o populatie de aproximativ 30.000 de locuitori, in 3-4 ani) depinzand insa de alte detalii, cum ar fi momentul ales de investitori sau dezvoltarea in continuare a infrastructurii.