Producatorul american de aeronave Boeing a inregistrat, in 2006, comenzi ferme pentru 1.044 de avioane, astfel ca firma americana ar putea devansa compania concurenta europeana Airbus, pentru prima oara dupa anul 2000, potrivit Reuters. In 2005, numarul de comenzi s-a ridicat la 1.002 aeronave. Avansul comenzilor a fost stimulat de cererea mare din partea companiilor aeriene din Europa, Orientul Mijlociu si Asia, ceea ce, potrivit agentiei britanice, reprezinta o situatie surprinzatoare pentru analisti, care asteptau o deteriorare a rezultatelor. De asemenea, succesul noului model Boeing 787 Dreamliner, care urmeaza sa devina operational anul viitor, a influentat pozitiv rezultatele inregistrate de Boeing.

Airbus a inregistrat in 2005 comenzi ferme de 1.055 de avioane, un record in industria aeronautica civila. Compania europeana, controlata de grupul multistatal EADS, nu si-a anuntat inca rezultatele pentru 2006, cifrele urmind sa fie date publicitatii la sfirsitul lunii. Insa, potrivit Reuters, la finele lui noiembrie 2006, numarul de comenzi ferme anuntate pentru ultimele 12 luni (noiembrie 2005 - noiembrie 2006) a fost de doar 635.

Boeing: ne-am simplificat produsele

Citeste si:

Cea mai mare contributie la succesul Boeing a fost adusa de celebrul model mediu-curier 737, care, in multiplele lui variante, ramine cel mai utilizat avion comercial din lume. Astfel, dintre cele 1.044 de comenzi din 2006, 729 au fost inregistrate doar de modelul 737. Iar vinzarile acestui model merg din record in record: si numarul de comenzi din 2005, 569 de avioane, a reprezen-tat, la acea data, un record. De asemenea, si noul model al americanilor, 787 Dreamliner, care urmeaza sa fie lansat in productie anul viitor, a fost un succes: numarul comenzilor ferme inregistrate in 2006 a ajuns la 157.

"2006 a fost un alt an spectaculos pentru clientii nostri si pentru Boeing", spune presedintele diviziei de avioane comerciale a companiei americane, Scott Carson. "Numarul mare de comenzi din ultimii doi ani este o validare a strategiei Boeing de concentrare asupra clientilor, de simplificare a produselor si de transformare a sistemului de productie. Aducem pietei produsele potrivite la momentul potrivit si raminem concentrati pe clienti, respectindu-ne promisiunile", a spus Carson.