Companiile au obligatia ca, de la 1 ianuarie 2007, sa completeze, pe linga carnetele de munca, si registrul electronic de evidenta a salariatilor, pe care il vor trimite Inspectoratelor Teritoriale de Munca (ITM), potrivit NewsIn. Aplicatia informatica cu care angajatorii vor trebui sa faca registrul electronic de evidenta a salariatilor a fost publicata inca din 15 decembrie pe pagina de Internet a Inspectiei Muncii si poate fi descarcata gratis de catre angajatori impreuna cu manualul de utilizare a programului.

Registrele electronice au ca scop reducerea formalitatilor administrative de evidenta a angajatilor si crearea unei baze de date la nivelul Inspectiei Muncii, care va cuprinde toate contractele individuale de munca. Registrele "pe hirtie" se vor pastra si se vor arhiva la nivelul angajatorilor.

O alta obligatie a angajatorilor va fi si intocmirea unui dosar personal pentru fiecare dintre angajati, cu actele necesare angajarii, contractul individual de munca sau actele referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca. Angajatorii trebuie sa transmita registrul in forma electronica la ITM in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat sau in termen de cinci zile de la fiecare modificare operata. Refuzul de a transmite registrele ITM-urilor va fi sanctionat cu amenda de la 2.000 la 5.000 de lei.