Marii operatori de pe piata autohtona, Carrefour si Cora, au de anul acesta concurenta serioasa. Dominatia francezilor pe sectorul de hipermarket al pietei de retail romanesc tinde sa se clatine. Intrarea lanturilor internationale care opereaza magazine de mare suprafata in peisajul dinamic al retailului a schimbat directia comertului din Romania.

Daca pana anul trecut segmentul de hipermarket era disputat de cei doi mari jucatori francezi, odata cu patrunderea Real si planurile indraznete de expansiune ale retailerului german, pozitia de lider a Carrefour este amenintata. Avand avantajul de a apartine holdingului din care face parte si Metro, liderul de pe piata de tip cash and carry, Real le foloseste logistica si beneficiaza de experienta de peste 10 ani a acestora, a subliniat directorul general al diviziei romanesti de hipermarket, John Rix.

Rezultatele pozitive inregistrate de concernul nemtesc prin patrunderea pe piata locala au dus la decizia conducerii de a investi 200 de mil. euro pentru extindere. Planurile nemtilor nu prevad insa si cumpararea altor retaileri. "Nu este nimic de cumparat", a subliniat Rix, care a adaugat ca Real incearca sa faca magazinele mult mai romanesti fata de competitori.

Debutand cu o explozie de investitii in retail, anul 2006 a fost marcat de patrunderea Kaufland, care desi diskounter, se declara hipermarket si concureaza direct cu astfel de magazine. Divizie a concernului german Lidl & Schwartz, reteaua Kaufland a debutat o data cu deschiderea primului magazin din Bucuresti, in octombrie anul trecut si a avut parte de cea mai rapida extindere de pe piata. Desi planurile initiale ale grupului vizau deschiderea unui numar de 40 de magazine in patru ani, numarul acestora a crescut la 50. Planurile de viitor ale companiei se vor realiza pe fondul unor investitii de aproape 1 mld. euro.

Citeste si:

In luna martie a acestui an, au debarcat si pe piata din Bulgaria.

Desi nu se afla printre domeniile care au atras cele mai multe investitii, retailul a intrat evident pe o panta ascendenta. Atractivitatea acestei piete a intensificat apetitul investitorilor straini. Francezii de la Aunchan au intrat in sfera retailului romanesc in toamna acestui an prin inaugurarea primului magazin in zona Titan.

Beneficiind de o suprafata de vanzare de 16.000 de metri patrati si o parcare de 3.500 de locuri, dezvoltarea centrului comercial i-a costat pe francezi aproximativ 40 de mil. euro. Strategia de expansiune a grupului vizeaza investitii de peste 100 de mil., iar pana in prezent, Aunchan si-a asigurat deja opt locatii doar in Capitala.
Poate tocmai pentru faptul ca Romania este in continuare tara cu cel mai redus numar de spatii comerciale, concerne renumite si-au anuntat extinderea pe piata locala. Cunoscut drept dezvoltator de supermarketuri, retailerul olandez Spar a inaugurat la jumatatea lunii decembrie primul hypermarket din Romania la Targu Mures.

"In hypermarketul de la Targu Mures, la fel ca si in celelalte magazine deschise pana acum, clientii nostri vor regasi cele patru valori internationale SPAR: prospetime, raport excelent calitate / pret, sortimentatie variata de produse si o gama bogata de servicii", a declarat directorul de marketing Spar in Romania, George Ceorneschi.