In cadrul evenimentului Antreprenor in Romania din 16-17 noiembrie a fost efectuat studiul Cum isi aleg IMM-urile furnizorii pentru a identifica modul in care este evaluata relatia cu un furnizor, directia politicilor de achizitie si strategiile de dezvoltare.

Ce conteaza in ochii antreprenorului

Atunci cand iau decizia de alegere a unui furnizor acestia sunt orientati in primul rand spre criterii precum intelegerea nevoilor companiei lor, calitatea produselor, anuntarea prompta a unei probleme, etica in afaceri, relatii cu perspective pe termen lung si oferirea de solutii inovatoare.

Cheia din partea furnizorului poate fi data de reactie la nevoile IMM-urilor, actiune, tact, sinceritate si bun simt. "Produsele din anul trecut ne aduc dolarii anului trecut. Ca sa vindem acum trebuie sa venim cu produse noi. Sa inovam. Dar cel mai important este sa inovam la nivelul modelului de business. Adica modul cum facem afaceri." sublinia Codrut Iancu, Territory Services Leader IBM, in cadrul unei prezentari.

Citeste si:

La polul opus se afla criterii precum: elaborarea de planuri strategice pentru firma, orarul de functionare sau proximitatea furnizorului.

Calitate versus pret

In cea mai mare proportie (94%), antreprenorii se orienteaza spre ideea de cel mai bun raport calitate pret atunci cand aleg un produs si nu inspre cele mai mici preturi sau spre o marca de renume la un pret mai ridicat. Filozofia de la care pleaca este ca sunt prea saraci pentru a cumpara lucruri ieftine si in consecinta achizitioneaza cel mai bun lucru pe care si-l permit cu banii pe care ii au.