Pietele emergente au capatat o tot mai mare importanta in dezvoltarea afacerilor gigantilor industriali, industria producatoare de bere inscriindu-se in acelasi model. Pe piata autohtona isi deruleaza activitati patru concerne internationale care detin impreuna aproximativ 80% din piata, atat ca volum cat si ca valoare.


Heineken NV prin filiala locala Brau Union, InBev NV prin Interbrew Romania, SAB Miller Plc prin subsidiara autohtona Ursus Breweries si Carlsberg Breweries A/S prin United Romanian Breweries Bereprod (URBB) activeaza de ani buni pe piata berii atuhtona, filialele locale contribuind substantial la cresterile afacerilor companiilor mama.

InBev NV, cel mai mare producator de bere pe plan mondial, a raportat ieri o crestere de 22 de procente a profitului net in primul semestru idn 2006, vanzarile pe plan mondial fiind mai mari cu 15%. Rezultatele au depasit estimarile analistilor si s-au bazat mai ales pe cresterile inregistrate in zona Americii Latine si in Europa de Est, filiala din Romania raportand o crestere cu mult peste media locala. Profitul net s-a ridicat la 394 milioane de euro, valoarea vanzarilor fiind de 3,38 miliarde de euro.