In prezent, Romcar ocupa pozitia 5 ca numar de masini vandute in Romania si cu o cota de piata de aproximativ 8%. Rezultatele obtinute in acest an, cand, dupa 10 luni, vanzarile de autovehicule marca Ford au depasit previziunile pentru intregul an, indreptatesc Romcar sa spere la o astfel de pozitie.

Astfel, Romcar, prin intermediul retelei sale de distribuitori autorizati, a reusit sa treaca de pragul de 10.000 de autovehicule vandute, ceea ce reprezinta o crestere de aproximativ 70% in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, se mai arata in comunicat. Estimarile pentru luna decembrie sunt de 12.500 de autovehicule vandute.

In atingerea acestui deziderat vor fi alocate sume substantiale pentru campanii de promovare a autovehiculelor Ford. Aceste sume vor fi probabil mai mari decat cele de anul acesta, care au fost, pana in prezent, pe undeva in jurul valorii de 5 milioane euro, spune Catalin Gavra, director general Romcar.

Fiesta - varful de lance Ford in Romania

Varful de lance al vanzarilor Ford il reprezinta modelul Fiesta, cel mai vandut model, cu aproape 1.000 de unitati mai multe decat in perioada ianuarie - octombrie 2005. Ford Focus se afla pe pozitia a doua in topul celor mai vandute modele, cu 2.356 de unitati. Si noul Transit a contribuit substantial la evolutia vanzarilor Ford pe segmentul comercial, acesta vanzandu-se cu un plus de 781 unitati fata de perioada similara a anului trecut. De altfel, explica Gavra, Ford Transit detine 27 - 28% din segmentul autovehiculelor comerciale medii din Romania, ocupand astfel pozitia fruntasa la aceasta clasa.

Citeste si:

Succes datorat si pachetului de servicii postvanzare

"Apreciez ca rezultatele obtinute in segmentul reprezentat de Fiesta si Fusion releva o orientare a clientilor catre masinile din clasa mica, mult mai practice pentru utilizarea in oras. In ansamblu, consideram ca evolutia pozitiva se datoreaza si completarii ofertei cu un pachet cuprinzator de servicii postvanzare", a declarat Gavra. Romcar si-a propus sa devina liderul pietei auto in ceea ce priveste serviciile orientate catre client. Aceasta tinta corespunde noii abordari lansate, in acest an, de Ford Europa - Feel the difference.

Romcar a pregatit impreuna cu distribuitorii sai autorizati toate activitatile in concordanta cu ideea introducerii unei diferente semnificative in serviciile oferite clientilor Ford. Astfel, inca de anul trecut, a fost extinsa la 4 ani perioada de garantie, iar anul acesta a fost lansat programul Ford Suport, un serviciu de asistenta rutiera dedicat tuturor posesorilor de autovehicule, indiferent de marca.
Principala piata de desfacere pentru autovehiculele Ford o reprezinta Bucurestiul, cu o cota de 42% din total, a mai spus Gavra.

Romcar este reprezentantul marcii Ford in Romania din anul 1992 si dispune de o retea de 20 de distribuitori autorizati in intreaga tara. Romcar aduce pe piata romaneasca 12 modele Ford, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare.

La nivel european, vanzarile Ford in primele 10 luni au insumat 1.450.000 unitati, mai mult cu 33. 300 unitati decat in aceeasi perioada a anului trecut. Aceste rezultate i-au asigurat marcii Ford o cota de piata de 8,8% la nivel european. Pe segmentul autoturismelor, vedetele Ford sunt Fiesta, Fusion si Focus. Modelul S - Max, desemnat recent "Masina Anului 2007", a inregistrat vanzari de peste 30.000 de unitati din momentul lansarii sale in aprilie. Segmentul autovehiculelor comerciale a contribuit in aceasta perioada cu 270.000 unitati, din care peste 160.000 au fost modele Ford Transit.