Gasirea unui spatiu potrivit pentru un comerciant care desfasoara o activitate de alimentatie publica, cum este cea de fast-food, este destul de dificila, intrucit acesta poate intimpina diverse probleme. In momentul de fata, oferta bucuresteana de spatii comerciale destinate acestui business este mult sub nivelul cererii, ceea ce a determinat nivelul crescut al chiriilor.

De asemenea, se poate vorbi despre o cerere de spatii care a crescut simtitor in ultimii trei ani - in special pentru fast-food-uri. Cresterea numarului de francize a contribuit semnificativ la suplimentarea cererii de spatii, impreuna cu schimbarea ritmului de viata in marile orase. Chiriile au cunoscut in ultimii doi-trei ani o crestere spectaculoasa, in special datorita extinderii retelelor de sucursale bancare si de farmacii. In momentul de fata, ritmul de crestere a chiriilor a scazut totusi, ajungindu-se in zonele centrale si in cazul centrelor si proiectelor de centre comerciale la un nivel relativ stabil.

Chirie si spatiu

Conform specialistilor Eurisko, un spatiu bun pentru deschiderea unui fast-food necesita, in primul rind, o suprafata cuprinsa intre 50 si 300 mp. Un alt criteriu de care trebuie sa se tina cont este acela ca acea zona trebuie sa fie intens tranzitata. "De obicei, se aleg zonele cu trafic intens pietonal sau cele aflate in apropierea mijloacelor de transport in comun", ne spune Florina Cojocari, Departamentul Retail Eurisko. Alte zone care atrag acest tip de business sint mall-urile, zonele aflate in vecinatatea unor institutii sau marile intersectii.