Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) a raportat un profit net de 340,5 milioane euro in primele noua luni, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului 2005, pe fondul unor avansuri de peste 10% ale volumelor vandute pe pietele emergente, inclusiv Romania.

Coca Cola HBC a raportat in Romania cresteri de peste 10% pentru toate categoriile de produse, se arata in raportul trimestrial al companiei mama.

Volumul vanzarilor, excluzand achizitiile recente din Serbia, Cipru si Italia, a avansat cu aproximativ 10% in perioada ianuarie-septembrie. Volumele livrate au crescut cu 12%, in primele noua luni ale anului, iar avansul inregistrat pe pietele emergente s-a plasat la 16%.

Evolutia profitului obtinut pe aceste piete a fost influentata de avansurile semnificative ale volumelor vanzarilor in Rusia, Ucraina, Romania, Bulgaria si Serbia, si de preturile favorabile, in conditiile cresterii costurilor materiilor prime. Categoria piete emergente include Armenia, Belarus, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Nigeria, Romania, Rusia, Serbia si Ucraina.

Coca-Cola HBC Romania si-a propus sa depaseasca din nou un miliard de lei noi cifra de afaceri in 2006.

Citeste si:

"Pentru anul 2006, ne-am stabilit obiective ambitioase pe care le-am indeplinit pana in prezent. Dorim sa ne mentinem succesul de anul trecut, chiar sa il depasim", a declarat pentru NewsIn directorul de relatii publice si comunicare Coca-Cola HBC Romania, Mugurel Radulescu.

Fata de 2004, cand profitul raportat de companiei a fost de 81 milioane lei noi la o cifra de afaceri de 886 milioane lei noi, in 2005, profitul Coca-Cola HBC Romania a crescut la 146 de milioane, iar cifra de afaceri la un miliard de lei noi, conform datelor publicate pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice.

"Printre factorii care au influentat performanta financiara a Coca-Cola se numara atentia acordata modernizarii echipamentelor de productie, eficientizarii distributiei si optimizarii investitiilor, precum si adaptarea la cerintele consumatorului aflat permanent in cautare de nou", a afirmat Mugurel Radulescu. Anul trecut a fost al cincilea an consecutiv de crestere puternica la nivelul grupului Coca-Cola HBC, acesta obtinand o crestere substantiala a tuturor indicatorilor de performanta financiara, in ciuda presiunii exercitate de cresterea pretului materiilor prime. In prima jumatate a anului 2006 s-a inregistrat o crestere de volum total al bauturilor din portofoliul companiei de doua cifre fata de 2005, potrivit afirmatiilor oficialilor companiei. De la intrarea sa in Romania in anul 1991, Coca-Cola a devenit un lider pe piata bauturilor racoritoare, prin introducerea majoritatii produselor recunoscute la nivel international si prin producerea de marci special dedicate pentru consumatorii din Romania.

Compania deruleaza programe de investitii care vizeaza pe de o parte infrastructura si logistica (fabrici si sisteme de distributie la standarde internationale) si in egala masura, calitatatea produselor, satisfacerea cerintelor pietei locale prin lansarea de noi produse si programe de marketing si nu in ultimul rind, angajatii.

Coca Cola HBC are activitati in 27 de tari din Europa si Africa, si administreaza, in Romania, sapte fabrici in Bucuresti, Ploiesti, Iasi, Timisoara