Afacerile online au devenit o tinta importanta pentru majoritatea companiilor din Romania cu produse comercializate pe piata traditionala. In primul rand, este vorba de companiile care au si o prezenta in retailul traditional precum Domo, RTC, Altex, UltraPro sau Flamingo.

Retailerul de electrocasnice, electronice si produse IT&C Domo anunta pentru anul acesta o crestere de zece ori a vanzarilor realizate online, anticipand pentru 2007 o dublare a pietei autohtone a comertului electronic, adica a tranzactiilor efectuate prin intermediul Internetului

"In cazul Domo, precum si a marilor retaileri este greu de separat cifra vanzarilor generate de catre magazinul online, fiindca inca o mare marte dintre utilizatori finalizeaza comanda intr-unul dintre magazinele clasice, chiar daca decizia de cumparare o iau online," au declarat pentru Wall-Street reprezentantii companiei.

In opinia acestora, 2006 este un an foarte bun pentru e-commerce. "In 2006, in vanzarile online se vor realiza cifre demne de luat in seama. Cu toate ca este inca intr-o faza incipienta de dezvoltare, rata de crestere a comertului online este foarte mare, mai ales in comparatie cu evolutia retail-ului clasic. Pe langa magazinele online independente, marii retaileri incep sa-si indrepte atentia catre acest canal de vanzari si sa acorde o mai mare importanta vanzarilor prin Internet," adauga acestia.

Oficialii Domo anticipeaza ca vanzarile online ale magazinelor romanesti vor depasi in acest an 50 milioane de euro, in timp ce anul viitor vom asista la o dezvoltare si mai accentuata a domeniului bazata atat pe cresterea numarului de utilizatori de internet cat si pe cresterea increderii utilizatorilor in aceasta forma de comert. "Cu siguranta si investitiile in e-commerce vor fi mult mai importante in 2007. Este foarte posibil ca piata sa se dubleze in 2007," puncteaza acestia.

Numarul de comenzi efectuate de pe siteul Domo.ro depaseste acum 1000 in fiecare luna, fiind in crestere continua. Electrocasnicele ocupa primul loc in topul vanzarilor prin domo.ro, urmate fiind de produsele audio-video si apoi de IT&C.

Interesul Domo asupra segmentului online a crescut inca de la inceputul acestui an, odata cu parteneriatul incheiat cu First-Solutions.net, prima companie specializata in e-commerce din Romania. Totodata au crescut semnificativ si investitiile alocate domo.ro, atat in ceea ce priveste dezvoltarea platformei cat si in promovarea vanzarilor online.
Domo: 'Mizam pe o dublare a pietei de e-commerce in 2007'
Vizitatorii din strainatate reprezinta mai putin de 5 % din totalul vizitatorilor Domo.ro, iar comenzile din strainatate sunt de asemenea intr-un procent redus. "Deocamdata nu ne-am indreptat prea tare atentia catre aceasta piata, insa in viitor e posibil sa pregatim ceva si in acest sens," apreciaza reprezentantii companiei.

Piata romaneasca de comert electronic, cifrata acum la 50 - 60 de milioane de dolari, se tripleaza in fiecare an, considera recent Marius Ghenea, directorul retailerului online PCFun. Oficiali ai grupului de software Gecad se asteapta ca valoarea totala a tranzactiilor in magazinele romanesti online, efectuate cu card bancar, sa creasca anul acesta cu 25% peste valoarea de zece milioane de euro, inregistrata in 2005.

Domo a fost anul trecut al doilea mare jucator ca marime de pe piata de electronice si electrocasnice. Liderul pietei de profil din punctul de vedere al vanzarilor si numarului de magazine a fost anul trecut Altex, pe locul trei intre companiile din domeniu situandu-se Flanco .


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.