Unul dintre cei mai bogati oameni din lume si unul dintre cei mai importanti producatori de mobila pe plan mondial, sau doua povesti de succes intr-una singura despre care vom mai auzi multa vreme de acum incolo. Ingvar Kamprad si IKEA, compania pe care acesta o detine, reprezinta doua dintre cele mai cunoscute si comune studii de caz analizate in universitatile de business din intreaga lume.

Dupa ani buni de sperante si in care am citit despre istoria gigantului IKEA, ori in cel mai bun caz am traversat in graba unul din magazinele din tarile vecine deschise inca din 1990, dupa ultimele luni presarate cu zvonuri despre iminenta deschidere in Romania a unui magazin IKEA, prezenta celui mai cunoscut producator si distribuitor de mobila in tara noastra a devenit o certitudine.

Astfel, cel mai mare retailer mondial de mobila, cu magazine in 34 de tari ale lumii, si-a anuntat intrarea si pe piata romaneasca de retail, prin deschiderea la Bucuresti a primului magazin in sistem de franciza. Prima unitate va fi inaugurata in mai putin de sase luni, in apropierea celui mai mare proiect imobilar autohton, Baneasa Investment, in urma unei investitii de peste 10 milioane de euro.

Magazinul va avea o suprafata de 26.000 de metri patrati, desfasurata pe doua etaje, va comercializa o gama de 7.500 de articole si va fi deservit de 1.500 de locuri de parcare. Gama de produse va acoperi toate ariile casei: sufragerie, dormitor, birou, baie, camera copilului, dar si articole textile, corpuri de iluminat, arrticole pentru depozitare, accesorii si decoratiuni pentru gradina.

Printr-o simpla comparatie, magazinul Mobexpert din zona Pipera din Bucuresti, structurat pe doua etaje, are o suprafata de 15.000 de metri patrati, iar cel din apropierea Carrefour Militari se intinde pe 10.000 de metri patrati.

Oficialii IKEA au anuntat ca vo angaja 400 de persoane pana in luna martie a anului viitor.

Magazinul va fi aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania, potrivit oficialilor Ikea. Magazinul va cuprinde un show-room de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.

"Nu am stabilit inca preturile produselor Ikea in Romania, dar ne asteptam sa fie cu cel putin 10% mai ieftine decat concurenta", a afirmat directorul de retail Ikea Romania, Cornel Oprisan. Oficialul Ikea estimeaza pentru primul an dupa deschidere un numar de 2,5 milioane de vizitatori.

"Nu avem inca planuri pentru alte magazine Ikea in Romania, asteptam sa vedem rezultatul acestei prime locatii. Daca rezultatele vor fi bune, in doi ani am putea sa deschidem un nou magazin", a completat Oprisan.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.