Pe o piata in continua scadere, eliminarea creditului cu buletinul i-a determinat pe retailerii de electronice si electrocasnice sa-si revizuiasca ofertele, dar mai ales sa-si modifice strategiile de extindere si restructurare. Primul efect de moment: Altex, lider de piata cu o cota de peste 25%, a demarat o ampla campanie de inchidere a magazinelor cu suprafete reduse.


Inchiderea recenta a celor cinci magazine din orasele Dorohoi, Dragasani, Rosiori de Vede, Braila si Oradea survine dupa renuntarea la alte sase, in luna septembrie. Pentru compania Altex, procesul de inchidere a magazinelor este departe de a fi incheiat, Dan Ostahie, managerul general al lantului de electrocasnice si electronice, precizand ca va continua sa inchida magazinele deschise pe suprafete mici. Pentru Altex, facilitatea creditului cu buletinul asigura pana in prezent 50% din total vanzari, iar in opinia lui Dan Ostahie este de asteptat ca acest procentaj sa scada pana la aproximativ 15% pana in 2008.

Desi eliminarea creditului cu buletinul are o influenta evident negativa in vanzarile comerciantilor de electrocasnice si electronice, fapt ce ar justifica inchiderea magazinelor, Dan Ostahie sustine ca politica de restrangere a retelelor de desfacere a marfii face parte dintr-un proces mult mai amplu. Acesta vizeaza reorientarea comertului lor din spatii mici spre locatii extinse. "Spatiile de 200-300 de metri patrati nu mai corespund cerintelor. In aceasta situatie, suntem nevoiti sa ne reorientam strategia catre magazinele cu suprafete mari, respectiv Altex MegaStore, de 1.000 mp, si lanturile Media Galaxy, de 2.000 mp", a declarat, pentru Adevarul, Ostahie.