Lipsa educatiei referitoare la beneficiile acestor produse, precum si nivelul scazut de trai, plaseaza Romania pe un loc codas, in urma Poloniei sau chiar a Bulgariei. O romanca cheltuieste pe vopsea de par de patru ori mai putin decit o consumatoare din Germania si de 1,5 ori mai putin decit una din Polonia. Lipsita de loialitate fata de marci, ea alearga inca intre branduri si tipuri de coloranti, atrasa de avantajele oferite agresiv in reclame.

"Comparativ cu nivelul din statele Europei Centrale si de Est, consumul de vopsea de par in statele din regiunea Balcanilor se situeaza la jumatate. In cazul Romaniei, in comparatie cu celelalte tari din regiunea balcanica, consumul vopselelor de par este mai scazut, reprezentind aproximativ doua treimi din nivelul consumului din Bulgaria sau din fostele state iugoslave", afirma Adriana Ionescu, Associate Marketing Director Beauty Care, Procter&Gamble Balkans.

Permanenta asigura cresterea


"In ultimii doi ani, piata colorantilor de par a fost poate cea mai dinamica, inregistrind cresteri mai mari decit cele anticipate", afirma Marian Burlan, Product Manager Henkel Romania. Evaluata la 27,5 milioane de euro si la un volum de 12 milioane de bucati vindute, piata ofera in acest moment o varietate de produse, de la cele specializate, nuantatoare, vopsele kit si demi-kit, permanente si semipermanente, pina la produse naturale sau care acopera in totalitate firele albe de par.

Citeste si:

Produsele cele mai achizitionate sint cele cu actiune permanenta. Acestea detin cea mai mare pondere din total piata, atit in volum, cit si in valoare. "Vopselele cu actiune permanenta detin peste 90% din piata totala. Nuantatoarele si produsele semipermanente se afla la mare distanta de aceasta categorie", mai spune reprezentantul Henkel.

Daca in perioada septembrie 2004-august 2005 vopseaua permanenta inregistra 89,6% ca importanta in volum, in perioada similara din 2006 cifra este in crestere, ajungind la 92,1%, potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB Romania. Urmatoarele produse in topul vinzarilor sint colorantii temporari de par, in scadere de la 9,3% in perioada septembrie 2004-august 2005 la 7,4% in intervalul septembrie 2005-august 2006, ca importanta in volum, si de la 6,2 la 5%, ca importanta in valoare.

Desi detin o cota mica de piata, sampoanele semipermanente sint in scadere atit volumic, cit si valoric, de la 1,1% la 0,5%, si respectiv de la 1,4 la 0,8%, in perioadele supuse monitorizarii. "In general, in Romania, alegerea unei anumite vopsele de par este determinata de nevoia de schimbare, de dorinta de a arata bine, de necesitatea acoperirii firelor de par albe sau reimprospatarea culorii folosite in cazul unei vopsiri anterioare. Consumatoarele prefera nuantele de rosu", spune reprezentantul Procter&Gamble.