Fondurile investite au fost directionate, in proportie de 50%, spre achizitionarea a doua noi linii de productie de ultima generatie din Italia, Germania si Suedia. Cercetarea pentru crearea tehnologiilor si retetelor proprii si pentru sondarea preferintelor publicului a reprezentat aproximativ 40% din investitie, iar obtinerea unui ambalaj special pentru noul produs, care sa pastreze prospetimea si sa confere usurinta in utilizare a reprezentat 10%.

Prima linie a fost complet instalata iar pana la sfarsitul anului se va finaliza si instalarea celei de-a doua. Volumul total al productiei estimate pentru 2006 fiind de aproximativ 80 tone.

"Grupul Alka s-a dezvoltat organic in ultimii ani, inregistrand cresteri succesive de 20-25% anual la nivelul cifrei de afaceri. Aceasta evolutie constanta ne-a condus in mod natural la ideea de a dezvolta o noua directie de business. Avem convingerea ca noua linie de produse se va bucura de un succes real si va duce la consolidarea marcii Alka pe ansamblu", a declarat Amir Krenzia, Director General Alka Grup.

Principalul target al Alka: femeile active

Investitia va permite productia de checuri si prajituri similare celor facute in casa, in patru variante de arome. Noile produse vor fi lansate sub marca "Alka - Prajitura casei", pozitionata in segmentul superior al pietei. Produsele au ca target principal femeile active, inovatoare, din mediul urban, cu varste cuprinse intre 20 si 45 de ani, educatie medie / superioara, venituri medii / ridicate, pentru care timpul liber este foarte important.

Citeste si:

Conform estimarilor companiei, circa trei milioane de persoane cu varste cuprinse intre 21 si 54 de ani au cumparat anul trecut, produse gen "cake or rolls", dintre care 61% au fost femei. Procentul barbatilor care au achizitionat astfel de produse a fost de 39%.

Rezultatele studiilor interne Alka au relevat faptul ca femeile sunt cele care iau decizia asupra meniului casei sau asupra aprovizionarii zilnice (in aproximativ 80% din situatii). De asemenea, aproximativ 70% dintre femeile active din mediul urban au declarat ca au mai putin timp pentru gatit decat aveau mamele lor si ar apela la solutia unor prajituri gata preparate, dar care au gustul si aspectul celor facute in casa. Aproximativ 50% dintre acestea au renuntat la pregatirea unor feluri de mancare elaborate si apeleaza la retete rapide.

"Vrem sa demonstram ca "ready made" poate insemna gustul de acasa, iar acest lucru l-am reusit prin cercetare, investitie in dezvoltarea retetelor si ingrediente premium", spune Amir Krenzia, Director General alka Grup.

Grupul Alka a inregistrat la finalul anului 2005 o cifra de afaceri de 24 milioane de euro, potrivit datelor comunicate de companie. In prima jumatate a anului 2006, cifra de afaceri a grupului a crescut cu 18% fata de perioada similara a anului trecut, iar vanzarile cumulate pe primul semestru au fost de aproximativ 14 milioane de euro. Conform studiilor Nielsen, Alka este lider al pietei in domeniul fructelor uscate si face parte din top 3, la categoria napolitane si biscuiti glazurati.