Costurile mari pe mediile traditionale de promovare, precum televiziunea sau radioul, orienteaza companiile catre mijloacele neconventionale de marketing: cupoane, panouri publicitare, tichete. Daca in urma cu 10 ani romanii credeau doar ceea ce vedeau la tv, acum lucrurile au inceput sa se schimbe. Potentialii clienti sunt din ce in ce mai atrasi de comunicarea prin marketingul alternativ.

Rolul noilor firme de publicitate este sa atraga masa critica de clienti pentru companiile pe care le promoveaza. Costurile sunt mai mici, iar eficienta creste semnificativ de la an la an. Conform companiilor de profil, promovarea alternativa se potriveste aproape oricarui tip de produs. in Romania sunt cautate reduceri in special la bunurile de larg consum, dar si la farmaceutice si electrocasnice.

"Metode alternative de publicitate, diferite de cele devenite deja clasice - presa scrisa, vorbita, audiovizual, fluturasi - sunt panourile stradale, publicitatea indoor in locuri neobisnuite, cum sunt toaletele publice, publicitatea pe spatele bonurilor de casa din supermarketuri, baloane uriase, bannere trase de avioane sau reclame pe cutii de chibrituri", spune Laura Ion, director general al firmei Ticket Com, care face publicitate pe bonurile de casa. Astfel, pe verso bonurilor fiscale sunt imprimate promotii pentru anumite firme sau magazine, cu care clientul primeste un anumit serviciu sau reducere.

"Locatiile cele mai potrivite sunt situate in zona geografica in care se deplaseaza cumparatorii din supermarket. Produsele carora li se face reclama - practic se ofera o reducere la prezentarea bonului - se adreseaza persoanelor fizice si, evident, nu pot fi cumparate din supermarketul pe rolele caruia apare reclama, pentru ca ar fi concurenta prezenta in propriul magazin", explica Laura Ion. Iar beneficiile sunt multiple pentru companiile care apeleaza la promovarea alternativa: metoda are impact in randul unor categorii de persoane la care reclama clasica nu ajunge, costurile sunt semnificativ mai mici, este o metoda noua si care poate suscita interesul mai multor segmente de populatie si, in plus, ofera posibilitatea de a cuantifica rezultatele prin insumarea numarului de cupoane sau tichete folosite, de exemplu.