De ce sa pierzi minim jumatate de zi pentru a te intalni cu partenerii de afaceri cand totul este posibil cu doar un click? Piata de videoconferinte a cunoscut o ascensiune constanta in ultimii ani iar principalii producatori de echipamente tehnologice s-au adaptat rapid lasand sisteme tot mai performante

Cand unul din managerii de top dintr-o banca sau o companie multinationala doreste sa vorbeasca cu partenerii sau colaboratorii sai din alte tari, are doua variante: calatoria de afaceri sau videoconferinta. Ultima dintre variante devine tot mai utilizata, scrie International Herald Tribune, amenintarile teroriste, comoditatea si dezvoltarea tehnologica fiind argumentele care fac din videoconferinta cea mai viabila varianta.

In loc sa piarda ore in trafic si jumatate de zi cu zborul cu avionul, Ken Crangle, manager la Hewlett-Packard, prefera sa comunice cu partenerii de afaceri cu ajutorul unui sistem informatic in valoare de peste 400.000 de dolari. Printr-un simplu click, partenerii sai apar pe mai multe ecrane instalate in sala, neplacerile legate de viteza de transimisie a datelor, care da senzatia de comunicare in timp real, fiind eliminate de noile tehnologii aparute pe piata.

Atacurile teroriste de la 11 septembrie 2001 din New York au reprezentat o schimbare pentru piata echipamentelor de videoconferinte, increderea in zborurile aviatice fiind in acel moment in scadere. Producatorii IT au observat aceasta nisa si au imbunatatit produsele de pe piata, Teliris, o companie cu sediul in Londra si New York, fiind una din primele care au lansat sisteme performante de comunicatii la distanta.

Videoconferintele nu au inregistrat un succes rapid, chiar si astazi existand manageri care afirma despre aceasta modalitate de comunicare ca "intarzie foarte mult durata unei inaltiri" din cauza vitezei de transimisi. Insa noii veniti in piata, precum Cisco, spun ca aceste probleme au fost rezolvate si ca videoconferintele sunt aproape la fel de bune ca o intalnire reala.

Preturile sistemelor sunt inca ridicate. Spre exemplu, unul din cele mai performante sisteme ale producatorului Cisco costa 300.000 de dolari, insa producatorul intentioneaza sa lanseze si o linie mai ieftina, care va costa 80.000 de dolari. Teleris a comercializat pana acum aproximativ 70 de sisteme ale caror preturi pornesc de la 250.000 de dolari in timp ce HP a comercializat 63 de unitati.

Principalii jucatori estimeaza ca piata va creste cu o rata anuala de 20-25%, in curand fiind prognozate vanzari de zeci de miliarde de dolari. Si cum avantajele unor astfel de sisteme sunt demne de luat in calcul de companiile mari, producatorii de sisteme de videoconferinte vor raporta crestere semnificative ale profiturilor de la trimestru la trimestru.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.