Concret, cel mai mare importator auto din Romania, Porsche Romania, estimeaza ca va inregistra in 2006 o cifra de afaceri de peste 658 milioane euro, in crestere cu 53% fata de nivelul consemnat anul trecut, a declarat, ieri, agentiei Mediafax, directorul general al companiei, Dana Cortina.

Compania prognoza pentru acest an, in luna februarie, o cifra de afaceri de 550 milioane euro. Cortina a precizat ca vanzarile estimate pentru acest an vor ajunge la circa 40.000 de unitati, cu 25% mai mult decat nivelul de peste 32.000 de unitati consemnat anul trecut. Jumatate dintre masinile livrate in acest an vor fi marca Skoda.

Porsche Romania miza, initial, pe o crestere a vanzarilor cu 16%, pana la 37.750 de unitati, pe ansamblul acestui an.

La inceputul anului, reprezentantii companiei apreciau ca in 2006 vor fi reparate in unitatile service din reteaua Porsche Romania circa 90.000 de masini, fata de 54.000 de autovehicule anul trecut.
Porsche Romania si-a propus sa investeasca, pana la finele anului, circa 40 de milioane de euro in reteaua de dealeri, in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Compania va deschide, la Bucuresti, la sfarsitul lunii octombrie, cel de-al patrulea dealer propriu - Porsche Bucuresti Vest 2, unde vor fi comercializate marcile Seat si Audi. Unitatea, amplasata pe o suprafata de 3.450 de metri patrati, necesita investitii de 6,4 milioane euro.

Complexul va cuprinde doua showroom-uri, un depozit de piese de schimb si o unitate service cu o capacitate de 12.000 de unitati pe an.

Investitiile in cele patru unitati au totalizat circa 30 milioane euro. Compania, infiintata la inceputul anului 1998, este importator general pentru marcile Porsche, Skoda, Volkswagen, Audi si Seat, vanzarile totale ajungand, la sfarsitul anului trecut, la peste 100.000 de autovehicule.

Ford, plus de 61 la suta...

Importatorul general al marcii Ford pe piata romaneasca, Romcar, estimeaza ca va inregistra in 2006 vanzari totale de 12.500 de unitati, in crestere cu 61% fata de nivelul de 7.750 de vehicule consemnat anul trecut, a declarat directorul de vanzari al companiei, Teodor Brusalis.

Vanzarile marcii Ford au totalizat, la noua luni, 9.190 de vehicule, dintre care 6.830 de unitati au fost autoturisme, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Reprezentantii Romcar estimeaza pentru 2007 vanzari de circa 15.000 de unitati, ca urmare a extinderii retelei de dealeri in orasele de dimensiuni reduse.

"Este hazardat sa spunem ca piata va avea un boom anul viitor, dar nu exista niciun semn prevestitor ca va avea loc o scadere. Apreciem ca in 2007 piata auto din Romania va avansa cu 20%, pe seama cresterii capitalizarii retelei, in orasele mici de provincie", a afirmat Brusali. El a precizat ca in marile aglomerari urbane piata este deja saturata, batalia dealerilor fiind concentrata pe lansarea de noi modele.

Citeste si:

Reprezentantul Romcar a apreciat ca avansul pietei auto de anul viitor va depinde de rapiditatea cu care va fi armonizata economia Romaniei cu prevederile UE. "Nu stim inca ce se va intampla cu accizarea sau cu vama. Alte tari, dupa aderare, au trecut, pentru o luna sau doua, printr-un haos, pentru ca nu stia nimeni ce se va intampla", a spus Brusalis.

Potrivit acestuia, cresterea vanzarilor Ford din acest an s-a datorat cresterii calitatii retelei de dealeri, pozitionarii eficiente a produselor si imbunatatirii imaginii marcii, prin programele de garantie extinsa si Ford-Suport.

Modelele cu cel mai mare succes de piata au fost Fiesta, Mondeo si autoutilitara Tranzit. Versiunea Transit cu cele mai bune vanzari a fost cea echipata cu motorul de 125 cai putere si cu caroserie suprainaltata.

...Mercedes, crestere de 37 la suta

Vanzarile de autoturisme Mercedes pe piata romaneasca ar putea ajunge, in acest an, la 1.700 de unitati, in crestere cu 37% fata de nivelul de 1.235 de unitati consemnat in 2005, a declarat, agentiei Mediafax, directorul general al importatorului general Autorom, Valentin Radu. In 2007, vanzarile vor continua sa creasca, desi sunt multe necunoscute legate de liberalizarea pietei auto, a afirmat Radu.
Potrivit acestuia, Romania este cea mai importanta piata din Europa de Est pentru marca germana, raportat la numarul de locuitori.

"Dintre tarile din Europa de Est, Mercedes are in Romania cele mai bune vanzari. Este adevarat ca in Rusia se vand anual circa 5.000 de masini, insa la o populatie sensibil mai mare decat cea a Romaniei", a adaugat Radu.

Modelele cu cel mai mare succes de piata in Romania sunt Clasa C, respectiv Clasa E, echipate cu propulsoare diesel de 2,2 si 2,8 litri sau cu motoare pe benzina de 2,7 litri.Autorom si-a extins gama de produse prin lansarea, miercuri, a doua modele de lux.

Autoturismul de teren GL, care poate concura cu Audi Q7, desi modelul Audi a fost repozitionat, ulterior intrand in competitie cu gama Mercedes ML, este destinat, potrivit reprezentantilor marcii in Romania, persoanelor cu varste cuprinse intre 35 - 38 de ani si 55 de ani, care exceleaza in domeniul lor de activitate.

Pana in prezent, au fost primite circa 45 de precomenzi pentru acest model. Timpul de livrare pentru Mercedes GL variaza intre o luna, pentru masinile aflate pe stoc, si cinci luni, pentru clientii care opteaza pentru un nivel ridicat de personalizare.

Autovehiculul poate fi echipat cu patru versiuni de motorizare - un motor V6 de 3 litri si 224 de cai putere si trei V8 de 4 litri, 4,7 litri si 5,5 litri care dezvolta 306 cai putere, 340 de cai putere, respectiv 388 de cai putere.

Importul marcii Mercedes pe piata romaneasca va fi preluat, de la 1 ianuarie, de un joint-venture intre Autorom si DaimlerChrysler. Constructroul german va controla 51% dintre titlurile noii companii - DaimlerChrysler Automotive Romania.