Bogdan Balan, brand manager Zentiva a precizat ca un studiu recent demonstreaza ca principala durere care ii afecteaza pe romani este durerea de cap, cu acest tip de durere confruntandu-se 76,5% din populatie. Urmatoarea durere ce le produce neplaceri romanilor este durerea de spate, ce afecteaza 51,2% din populatie. Urmeaza durerea de articulatii ce afecteaza 47% din populatie, durerea de dinti de care se plang 38,6% dintre romani si durerile menstruale ce creaza neplaceri pentru 27,9% din populatie, informeaza NewsIn.

Ca o prima reactie la durere, persoana afectata apeleaza la un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala (OTC), pentru cea de dinti, persoana in cauza apeleaza la dentist, iar pentru durerea de spate, o treime din populatie alege un medicament fara prescriptie medicala, iar apoi se adreseaza medicului. Doar 1,6% dintre romani se duc la medic din cauza durerilor de cap. In aceste conditii, vanzarile de medicamente impotriva durerii s-ar putea situa in acest an in jurul valorii de 220 de milioane de lei, a mai precizat Balan.

Compania Zentiva a lansat medicamentul Ibalgin, din categoria analgezicelor pe baza de ibuprofen, ce poate fi achizitionat fara prescriptie medicala, la aceasta clasa terapeutica, producatorul ceh propunandu-si sa devina lider de piata. "Ibuprofenul reprezinta doar 10% din piata romanesca a medicamentelor contra durerii, comparativ cu Cehia unde ponderea este de 47%. De aceea vedem in acest segment un potential de crestere, chiar daca ne vom apropia de nivelul pietei din Cehia peste patru sau cinci ani", a mai spus Bogdan Balan.

Din aceeasi categorie terapeutica, dar mai accesibile ca pret, fac parte tot pentru terapia durerii, acidul acetilsalicilic, paracetamolul si algocalminul. Reprezentantii Zentiva au anuntat ca intentioneaza ca pana la sfarsitul anului sa completeze gama acestui tip de medicament cu produse sub forma de gel si suspensie pentru copii.

Citeste si:

Zentiva a introdus marti pe piata romaneasca si Calibrum, un complex de multivitamine cu minerale, cu care compania este in Cehia lider de piata pe aceast segment de produse. Bogdan Balan a adaugat ca in Romania, o tara a carei piata este de sase ori mai mare decat cea din Cehia, se cheltuiesc anual 0,38 de euro de persoana, pentru consumul de vitamine, in timp ce in Cehia, acesta ajunge la 2,4 euro pe an de persoana. "Romania are in aceste conditii un potential de crestere a pietei de vitamine de 12 ori in urmatorii ani", a mai spus Balan.

Zentiva a intrat recent si pe segmentul produselor de tip omeprazol (antiulceroase moderne), prin vanzarea medicamentului Helicid, unul dintre cele mai bine vandute produse ale grupului la nivel international. Conform datelor Cegedim, citate de Zentiva, valoarea acestei piete a fost de aproximativ 21 de milioane de euro in perioada septembrie 2005 - august 2006. In portofoliul Zentiva se afla medicamente precum algocalmin, antinevralgic P, extraveral si dicarbocalm, ce au fost preluate din portofoliul Sicomed, clase terapeutice cu care producatorul ceh este lider de piata. Algocalmin a intrat in topul celor mai bine vandute medicamente ale grupului ceh la nivel mondial, fiind situat pe locul sase, cu vanzari de peste 6 milioane de euro.

Potrivit Cegedim, Zentiva ocupa locul sase pe piata de medicamente din Romania, dupa cel de-al doilea trimestru al anului, cu o cota de 6,3%.
Actionarul majoritar al companiei este grupul francez Sanofi-Aventis cu 24,9% din titluri. Zentiva are peste 4.200 de angajati si trei facilitati de productie in Cehia, Slovacia si Romania. Compania ceha este prezenta in Romania din anul 2003 pe piata medicamentelor generice. La finalul anului trecut, Zentiva a achizitionat compania Venoma Holdings Limited, care detinea un pachet de 51% din actiunile Sicomed. Ulterior, compania a lansat o oferta publica pentru achizitionarea a 204,39 milioane de actiuni, reprezentand 46% din capitalul social al Sicomed. in urma acestei operatiuni, Zentiva a ajuns la 75%.