Piata imobiliara romaneasca, aflata pe o panta ascendenta si din ce in ce mai permisibila, pare ca preia cu succes modelele pietelor europene cu traditie. Un concept foarte uzitat in Europa a fost introdus ieri si pe piata romaneasca. Compania Web Content Services a lansat oficial "alternativa la normalitate, la agentiile imobiliare de cartier", ne-a declarat managerul general Matei Malos.

"Alternativa" este reprezentata, in fapt, de siteul MagazinulDeCase unde "proprietarul are posibilitatea sa isi prezinte detaliat intreaga oferta iar cumparatorul il va putea contacta direct". Noutatea vine din faptul ca serviciul se diferentiaza de altele de profil prin lipsa intermediarilor, adica a agentiilor imobiliare, implicit a agentilor imobiliari, iar tranzactiile imobiliare se vor incheia direct intre cumparatori si vanzatori.

MagazinulDeCase, serviciu online dezvoltat de Web Content Services SRL, este solutia viabila prin care proprietarii isi vor vinde casa fara a mai fi constransi sa plateasca comisionul unei agentii imobiliare, promite managerul Malos.

"Comision" doar de la proprietar de 400.000 lei

"Pe o piata acaparata de rubricile de anunturi imobiliare, o piata a imobilelor vechi dominata de agenti", MagazinulDeCase ofera, conform managerului general, "o solutie foarte simpla prin verificarea respectivei proprietati si mai ales prin informarea corecta a potentialilor cumparatori".

"Serviciul genereaza o liberalizare intr-un segment in care s-au instaurat regulile anormale impuse de agentiile imobiliare neprofesioniste prin acapararea tuturor mediilor de promovare conventionale ce gazduiesc spatiu dedicat anunturilor din acest domeniu si fac astfel imposibila realizarea contactului direct intre cele doua parti implicate in tranzactie. Consider ca este un lucru firesc ca un vanzator sa aiba posibiliatea sa primeasca pe un bun personal exact atat cat valoreaza si de asemenea nici cumparatorul bunului sa nu fie obligat sa plateasca mai mult", a subliniat Malos.

Singurele sume percepute de catre companie vor veni de la vanzatorul imobilului, care va trebui sa achite o suma cuprinsa intre 400.000 si 800.000 lei, in functie de numarul de camere.

Pretul, similar pe piata locala unui anunt dintr-un ziar central pentru 1-3 aparitii, este mult sub cel platit de vecinii europeni pentru aparitii in publicatii de profil, cum sunt "Du Particulaire aux Particulaire" sau " Proprieters en France", ne-a declarat consultantul imobiliar Artur Silvestri.

MagazinulDeCase, mai mult decat un simplu almanah imobiliar

Citeste si:

Beneficiile acestui serviciu sunt multiple, promite managerul general al companiei. O data taxa platita, serviciile oferite de MagazinulDeCase sunt valabile pana in momentul vanzarii, iar faptul ca "noi combinam cele doua componente online si ofline reprezinta un punct important pentru cumparator, mai ales ca noi garantam ca proprietatile sunt reale".

Garantia veridicitatii informatiilor este asigurata prin reprezentantii companiei, care vin la adresa proprietatii, realizeaza fotografii relevante si culeg datele necesare unui cumparator pentru a face o selectie critica a proprietatii inainte de a o vedea.

MagazinulDeCase nu va fi un simplu ghid al caselor, ci va oferi clientilor, sub titlu de gratuitate, programari preferentiale si reduceri substantiale la notariate si ingineri cadastrali pentru incheierea formalitatilor legale, cat si toate informatiile necesare incheierii unei tranzactii.

Totodata, compania promite sprijin clientilor prejudiciati de agentiile imobiliare, prin suportarea platilor de actionare in instanta.

"Piata da semne ca incepe sa se miste in sensul diversificarii"

Desi lansarea oficiala a avut loc ieri, cei 12 angajati ai companiei au conectat deja o serie de clienti pentru intocmirea unei baze de date. Daca in prezent ea numara cateva sute de anunturi, Malos estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2006, sa aiba peste 6.000 de clienti, atunci cand agentia isi va deschide puncte de lucru si in provincie, "in orase cu peste 300.000 de locuitori, precum Iasi, Timisoara, Constanta, Brasov, Cluj si Oradea".

Ajutorul "firesc adresat clientului pentru a afla o informatie coerenta, completa, unitara" promis de MagazinulDeCase "este un tip de serviciu firesc, care in fapt este un serviciu de presa ca oricare altul", apreciaza Silvestri.

Asa cum exista publicatii care fac acelasi lucru pe hartie, trebuie sa existe si cele care sa faca acest lucru online, a subliniat consultantul. Acesta a sublinat insa "ca este complet exclus" sa se desfiinteze agentiile imobiliare, pentru ca "un serviciu imobiliar de calitate presupune activitati complexe, din domenii diverse", iar accentul nu va cadea pe gestiunea de oferte, cat pe negociere.

MagazinulDeCase reprezinta o noutate prin faptul ca exclude intermediarii si schimba perspectiva, iar sansele de reusita sunt "ale oricarei publicatii care are puterea sa traiasca exclusiv din publicitate.
E un element important pentru ca piata da semne ca incepe sa se miste in sensul diversificarii", a conchis Artur Silvestri.