Indiferent cit de greu a fost construit si impus, indiferent cit de puternic este, daca nu are in spate si o afacere sustenabila financiar, orice brand poate disparea de pe piata in citeva clipe. Daca firma care il produce este falimentara, cit sa reziste brandul de unul singur?

Aceasta este situatia in care se zbate de ceva vreme brandul Steilmann. Amenintat cu disparitia pentru ca grupul producator nu mai facea fata din punct de vedere financiar noilor provocari ale pietei, brandul Steilmann si-a gasit, cu greu, salvatorul. Care poarta numele de Miro Radici AG. Celor care, de citeva zile, de cind zvonul acestei preluari circula pe piata, se tot intreaba ce mecanism a declansat o atare tranzactie, le raspundem simplu: situatia financiara dezastruoasa in care se afla producatorul german de textile Steilmann si care nu ii permitea nici macar sa se mentina pe linia de plutire.

Dupa ce au declarat compania insolvabila, dupa ce s-au vazut abandonati de mai multi producatori cu care purtau discutii, cei de la Steilmann au acceptat oferta Miro Radici AG, subsidiara germana a grupului italian de textile Miro Radici. De altfel, in ultimii ani, Miro Radici AG a preluat mai multe divizii din cadrul Steilmann, si anume Kirsten, Nienhaus + Lotz, Apanage, Dressmaster si Fashion Factory, asa ca analistii internationali se asteptau ca, in final, ei sa ia si potul cel mare, adica intregul grup Steilmann.

Citeste si:

Concedieri si relansarea brandului

Sa spunem ca cifra de afaceri anuala a diviziei fashion a grupului Miro Radici este de 600 milioane de euro, pentru ca, la nivel de grup, sa ajunga la 2 miliarde de euro. Daca, la momentul anuntului fuziunii prin absorbtie, directorul executiv al Steilmann, Ute Steimann, s-a aratat extrem de mihnita de faptul ca nu au reusit sa gaseasca o solutie financiara care sa scoata grupul din impas, reprezentantul Miro Radici a vorbit despre planurile de restructurare a companiei, care incepe, bineinteles, cu concedieri (25% din angajatii din Germania), dar si despre obiectivul relansarii brandului Steilmann.

Miro Radici este prezenta in Romania cu fabrica de fibre sintetice Yarnea Savinesti, care a avut, anul trecut, o cifra de afaceri de 34 milioane de euro, iar Steilmann, cu 50 de magazine, respectiv cu patru unitati de productie (Sighetu Marmatiei, Satu Mare, Craiova, Sibiu).