Putem spune despre piata romaneasca de retail ca a trecut de faza "copilariei", aflindu-se in acest moment in plin proces de maturizare. Dupa ce au "testat" piata citiva ani buni, proprietarii de super si hypermarket-uri au realizat ca Romania este un fel de "El Dorado" al retailului, compatriotii nostri fiind cel putin la fel de harnici ca furnicile atunci cind este vorba despre cumparaturi. De aceea si ambitiile marilor retaileri (toti, straini) sint pe masura cererii.

Foarte increzator si sigur pe el directorul general al Carrefour Romania, Jacobo Caller Celestino, a declarat recent ca vinzarile companiei vor ajunge pina in anul 2010 la un miliard de euro, fata de nivelul de 600 milioane euro estimat pentru acest an, in crestere cu 38% fata de anul 2005. Si asta in conditiile in care magazinele Carrefour au realizat anul trecut o cifra de afaceri de 435 de milioane de euro si un profit net de peste cinci milioane de euro. De aceea, observind cresterea constanta, Jacobo Caller Celestino estimeaza pentru 2007, o cifra de afaceri mai mare cu 10-15% fata de 2006.

Valoarea totala a investitiilor realizate de Carrefour in Romania a ajuns la peste 220 de milioane de euro. Pe linga recent deschisul magazin din Constanta, compania mai are patru magazine in Bucuresti si cite unul la Brasov si Ploiesti. Ca planuri de viitor, operatorul francez de hypermarketuri va deschide anul viitor trei magazine, dintre care doua vor fi la Iasi si unul la Cluj-Napoca. Potrivit oficialilor companiei, cele trei hypermarketuri vor fi inaugurate in a doua jumatate a anului.

In fine, mai trebuie spus ca Carrefour a obtinut la finele anului trecut controlul asupra Hyparlo, care la rindul sau detine in proportie de 100% subsidiara din Romania a Carrefour, compania Carrefour Romania - Hiproma. Hyparlo detine 12 hypermarketuri in Franta si sapte in Romania. Iar planurile pe termen lung pentru Romania sint generoase. Acestea prevad atingerea nivelului de sase magazine in Bucuresti si a unui total de 30-40 de hypermarketuri in toata tara, in toate orasele cu peste 150.000 de locuitori.

...iar Bricostore spre 2011

Citeste si:

Nici Bricostore nu se vrea mai prejos. Conducerea companiei vrea ca pina in anul 2011 sa aiba in Romania 30 de magazine si afaceri in valoare de 500 de milioane euro. Astfel, operatorul de magazine de tip do-it-yourself intentioneaza sa deschida 24 de magazine in Romania pina in 2011, majorindu-si astfel reteaua la peste 30 de unitati, fata de sapte in prezent, a declarat Phillippe Bresson, presedintele grupului Bricostore. "Vinzarile realizate in Romania pina in prezent ne permit sa acceleram expansiunea in aceasta tara, astfel incit in cinci ani sa deschidem inca 24 de magazine", a spus Bresson.

Parte a grupului francez Bresson, Bricostore isi propune sa deschida intre trei si cinci unitati pe an in toate orasele cu peste 200.000 de locuitori din Romania. In afara de Romania, grupul Bricostore mai detine magazine in Ungaria si Croatia. Principalul concurent al Bricostore este reteaua Praktiker, cu 12 magazine. Praktiker intentioneaza sa deschida inca patru magazine pina la sfirsitul anului.

Auchan cu ochii pe cartierul Berceni

Intrat mai tirziu pe piata romaneasca, gigantul Auchan se orienteaza spre cartierele periferice ale capitalei, neacoperite inca de alti retaileri. Astfel, al doilea hypermarket Auchan din Romania va fi deschis anul viitor in Berceni, dupa ce compania franceza va inaugura luna aceasta prima unitate a acestei marci, in zona Titan din Bucuresti. Potrivit conducerii companiei, ambele hypermarketuri anuntate de Auchan reprezinta investitii de circa 40 de milioane de euro fiecare. Magazinul din Berceni va face parte dintr-un proiect comercial amplu, care va cuprinde si un mall cu 250 de magazine si restaurante. "Auchan va fi primul hypermarket din sudul Capitalei, deschiderea sa venind sa acopere o nevoie reala a populatiei din zona pentru un astfel de magazin de mari dimensiuni", a declarat directorul magazinului, Gérald Puttemans.

Despre ambitiile Auchman citim intr-un document al companiei unde se spune ca "Auchan Romania are o politica de dezvoltare rapida, propunindu-si sa deschida cite doua magazine in fiecare an, in Bucuresti si in orasele importante". Grupul Auchan este una dintre cele mai importante companii de retail din lume, cu 366 de hypermarketuri in Franta, Spania, Portugalia, Italia, Luxemburg, Polonia, Rusia, Maroc, China si Taiwan. Pe linga acest tip de magazine, compania detine si 664 supermarketuri, 307 de centre comerciale Immochan, precum si Banca Accord.