Senatul a aprobat ieri proiectul de lege referitor la innoirea parcului national auto, care prevede predarea spre cazare a oricarui tip de autoturism mai vechi de 12 ani, in schimbul sumei de 30 de milioane de lei, constituita ca avans pentru achizitionarea unei masini noi.

CONFUZIE

In textul Ordonantei de Urgenta 1/2005 se precizeaza ca prin autovehicul uzat se intelege "orice autoturism inmatriculat in Romania, avand o vechime mai mare, sau egala, de 12 ani, care contine cumulativ grupul motorpropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehiculului". Aceasta formulare a creat confuzie, actul normativ excluzand practic autoturismele Dacia, Aro si Oltcit mai vechi de 12 ani, acestea nefiind dotate cu sistem catalitic de antipoluare sau calculator de bord.

Citeste si:

LAMURIRI

Prin normele metodologice de aplicare a programului de reinnoire a parcului auto, publicate pe site-ul Ministerului Mediului pentru dezbatere publica, se aduc precizari suplimentare. In cadrul unui formular de predare in vederea distrugerii autoturismului uzat, in spatiul destinat datelor de identificare a masinii, proprietarul trebuie sa treaca si componentele masinii. Catalizatorul si echipamentele electronice de gestionare a functiilor autovehiculului vor fi mentionate doar daca acestea au fost prevazute din fabricatie. Normele sunt in faza de proiect, nu sunt definitive, astfel incat este posibil sa mai fie modificate.

In dezbaterile din plen, senatorul PSD Serban Nicolae a apreciat ca ordonanta a creat "un conflict de interese". "Prima grija a Guvernului Tariceanu, in 2005, a fost sa sara in ajutorul importatorilor de autoturime. Se stie ca si el este actionar unic la o astfel de societate", a mentionat Nicolae.