Loganul a ajuns nu numai pe soselele a 42 de tari, dar si pe televiziunile sau in paginile ziarelor de pe cinci continente. Pentru a impulsiona mai bine vinzarile masinii, dealerii straini au recurs la o metoda veche de o suta de ani: publicitatea. Si pentru ca soferul francez nu simte la fel ca acela din Rusia sau din Romania, reclamele s-au facut pre limba si sentimentul fiecarei tari in parte. In anumite cazuri, acestea au fost gindite tot pe "romaneste" de agentia care se ocupa de imaginea Dacia, Graffiti BBDO.

Fiecare tara cu James Bondul ei

Chiar daca tarile in care comunica sint pe meridiane diferite, reclamele de peste hotare ale marcii autohtone pot fi impartite in trei categorii, in functie de atuul pe care mizeaza: pretul mic, spatiul generos si aclimatizarea. "Te costa mai mult sa intretii o masina veche decit sa iti cumperi un Logan" este mesajul cu care sint sedusi conducatorii auto din Cehia, in timp ce reclamele din Turcia isi intimpina viitorul target cu o poza de familie, in care toti membrii isi gasesc locul in automobilul mioritic. In mai multe tari din Europa de Est, Loganul tine de cald celor care au nevoie de un automobil pregatit pentru iarna. Sorin Psatta, directorul de strategie Graffiti BBDO, declara pentru "Cotidianul" ca ideea "pe care mergem in promovarea Loganului in strainatate este identica cu cea folosita in Romania - "o masina de milioane la un pret de citeva mii", condimentat emotional cu "nu trebuie, asemenea James Bondului din fiecare dintre noi, decit sa o descoperi"!

Reclame dupa buzunar strain

In functie de popularitatea Loganului, publicitatea a luat amploare in campanii complete, cu spoturi tv, reclame in citeva publicatii si panouri stradale, cum este cazul Cehiei sau al Sloveniei. Alteori, promovarea s-a marginit la mici inserturi in reviste de specialitate, ca in Turcia si statele africane. "Logan beneficiaza de campanii de promovare in fiecare dintre aceste tari. Reteaua dispune de autonomie in acest sens, pastrindu-se totusi coerenta de difuzare a acestora. In unele tari exista campanii tv, in altele, doar campanii de presa sau radio", a declarat pentru "Cotidianul" Monica Popovici, responsabilul cu relatiile cu presa din partea companiei.

Logica franceza

"Si daca o masina peste medie nu ar fi totusi si peste posibilitatile dumneavoastra?", isi intreaba consumatorii publicitarii francezi. Raspunsul vine o data cu sloganul spotului derulat in Martinica: "Fiti logic, fiti Logan". De altfel, Hexagonul este cel mai mare fan al copilului romanesc Renault, conducind topul vinzarilor din Europa cu peste 21.000 de masini autohtone vindute de la lansarea marcii si pina la mijlocul acestui an.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.