Blogul, cel mai nou mediu de comunicare pe Internet, intra cu pasi mici, dar siguri, in Romania. La fel si Jeremy Wright, autorul "Blog Marketing" si unul dintre promotorii bloggingului la nivel international, care va sustine o conferinta extraordinara in 26 octombrie, la Zilele Biz, in cadrul zilei de IT&C. Sub genericul "Cum poate Internetul sa-ti ajute afacerea", el va explica ce sunt blogurile, cum te pot ajuta in afaceri si, in special, cum le poti adapta strategiei de promovare a companiei.

Weblog-ul a aparut cu doar cativa ani in urma, sub forma unui jurnal personal online, cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor. Evolutia exploziva a acestei noi forme de comunicare surprinde nu doar prin indicatorii cantitativi, dar si prin oportunitatile practic nelimitate de utilizare a blogului ca instrument puternic si credibil de marketing.

Potrivit celor mai recente rapoarte intocmite de Technorati, un motor de cautare pentru bloguri, in aprilie 2006 existau in lume peste 37,3 milioane de bloguri, de circa 60 de ori mai multe decat acum trei ani. Blogosfera isi dubleaza dimensiunea la fiecare sase luni, in fiecare secunda este creat un nou blog, in fiecare zi sunt adaugate aproximativ 1,2 milioane de articole in continutul blogurilor, adica 50.000 la fiecare ora. Pe langa subiectele de interes personal, temele despre care scriu utilizatorii blogurilor acopera o gama intreaga de domenii: business, politica, marketing, relatii publice, oferind astfel mediului de afaceri un canal eficient si rapid de comunicare directa cu clientii existenti si potentiali sau cu partenerii de afaceri.

"Orice companie poate avea multe idei senzationale, care asteapta sa iasa la suprafata. Exista trei probleme in a le face vizibile: crearea cadrului in care ideile se pot dezvolta, rafinarea lor si implementarea celor mai bune dintre ele". Blogul corporatist este una dintre solutiile recomandate de Jeremy Wright atat in cartea sa, cat si in cadrul companiei sale de consultanta pe bloguri.

Romania, taram virgin pentru blogurile corporatiste

In Romania, blogurile corporatiste sunt de-abia la inceput, iar o mai mare popularitate a lor este conditionata de raspandirea accesului la Internet si de deschiderea sectorului de afaceri catre aceasta forma de comunicare, care prezinta si riscuri, dintre care cel mai mic ar fi spamul si cel mai mare dezvaluirea neintentionata a secretelor de afaceri.

Totusi, companiile autohtone, in special cele din FMCG, incep sa inteleaga ca blogul corporate reprezinta un mod de comunicare directa, rapida si eficienta, atat cu angajatii, cu partenerii, cat si cu propriii consumatori. Aceasta noua modalitate informala de comunicare, care poate dezvolta abilitatea de a asculta a companiilor, e ca o "masa de pranz intre doi parteneri de afaceri", sustine Wright, al carui blog pe teme de tehnologie si business (www.ensight.org) are lunar peste 250.000 de cititori.

Reteaua de bloguri "b5media" l-a facut celebru pe Wright

Wright a devenit celebru la nivel international dupa ce a creat o adevarata retea de bloguri, b5media, in cadrul careia se dezbat toate subiectele de interes profesional sau personal, dupa ce s-a vandut singur pe ebay si dupa ce a creat o adevarata controversa pe Google IPO. Cariera sa include experienta in copywrighting si web design, programare, IT si antreprenoriat. A fost unul dintre deschizatorii de drumuri in comunicarea corporatista cu ajutorul tehnologiei, promovand asiduu, prin seminariile tinute si firma sa de consultanta, beneficiile bloggingului asupra imaginii si afacerilor.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.