Complexul comercial TOM, din Constanta, care este cea mai importanta investitie din zona derulata in anul 2006 si reprezinta intrarea pe piata locala a hypermarketului Carrefour si a magazinelor Bricostore, a fost deschis oficial ieri. Complexul TOM va gazdui un hipermarket Carrefour, un Media Galaxy si un magazin Bricostore, cele trei grupuri realizand o investitie totala de 33,3 milioane de euro in noile unitati de vanzare.

Carrefour Romania tinteste un miliard de euro cifra de afaceri in 2010

Carrefour a investit la Constanta 20 de milioane de euro pentru deshiderea noii unitati de vanzare, potrivit oficialilor companiei. Noua investitie ridica volumul total al investitiilor in Romania la 220 milioane euro incepand cu anul 2000 cand retailerul francez si-a facut intrarea pe piata autohtona.

Cei aproape 650 de angajati ai filialei constantene au ridicat la 3.900 cifra salariatilor grupului, fiind vorba si despre cel de-al cincilea hypermarket cu personal integral romanesc, provenit in intregime din promovari interne.

Jacob Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania, a precizat ca cifra de afaceri previzionata pentru finele anului in cursa este de circa 600 de milioane de euro, iar tinta pentru anul 2010 este de un miliard de euro.

Pentru a atinge aceasta valoare, Carrefour a decis sa construiasca in 2007 inca doua hypermarketuri la Iasi si unul la Cluj. Celestino estimeaza ca Romania se afla intre primele cinci tari in care compania este prezenta, ca agresivitate de dezvoltare, iar pentru anul viitor crede ca va exista o crestere a cifrei de afaceri pe total grup de 10-15%.

1,3 milioane euro pentru deschiderea celui de-al 13-lea Media Galaxy

Grupul Altex, lider al pietei de distributie de electrocasnice, electronice si produse IT&C din Romania, a investit 1,3 milioane euro in cel de-al 13-lea magazin Media Galaxy amplasat in Constanta, potrivit oficialilor companiei.

Citeste si:

„Media Galaxy din cadrul Centrului Comercial TOM se adaugă proiectelor dezvoltate alături de partenerii noștri tradiționali precum Carrefour și Bricostore. Beneficiind de o poziționare excelent㠖 zona de tranzit spre una dintre cele mai mari stațiuni de la Marea Neagra: Mamaia - Centrul Comercial Tom este un proiect la care suntem bucuroși că putem participa.", a declarat retail manager Media Galaxy, Florin David.

Odata cu inaugurarea acestui electrocomplex, Media Galaxy ajunge la o suprafață de vanzare de peste 30.000 de metri pătrați și aproape 700 de angajați. Rețeaua Media Galaxy numără in prezent 12 magazine, iar pana la sfarșitul anului, Altex va deschide incă un centru comercial la Sibiu, potrivit oficialilor companiei.

Presedintele grupului Altex, Dan Ostahie, a afirmat la randul sau ca noul magazin Altex din cadrul centrului comercial TOM are o suprafata de 3.600 de metri patrati si ofera peste 10.000 de produse. Ostahie afirma ca piata electornicelor este in scadere, iar piata de IT&C din Romania a cunoscut o perioada de stagnare. El apreciaza ca cifra de afaceri pentru anul 2006 se va ridica la nivelul celei din 2005, adica la aproximativ 275 de milioane de euro.

In schimb, pentru anul viitor, Dan Ostahie afirma ca evolutia pietei va depinde de legislatia vamala si regimul marfurilor importate mai ales din China. El a declarat pentru NewsIn ca Mediagalaxy mai are un magazin in Tomis Mall Constanta, dar care este subdimensionat pentru potentialul pietei locale. El spune ca abia la finele anului viitor va putea evalua cat de important este orasul de la malul marii pentru strategia grupului.

Bricostore si Carrefour, eextindere in tandem

Pentru Bricostore este important sa se extinda in Romania, fapt pentru care deschiderea unui magazin la Constanta face parte dintr-o strategie de inaugurare a unui numar de 3-5 locatii noi, anual, in orase cu peste 200.000 de locuitori. Investitia de la Constanta se ridica la 12 milioane de euro si a creat 150 de noi locuri de munca.

Philippe Bresson, directorul general al Bricostore, spune ca firma pe care o reprezinta tinteste o expasniune mai ridicata in Europa Centrala si de Est, astfel incat, in 2011, sa se ajunga la 40 de magazine si o cifra de afaceri de 500 de milioane de euro. Bricostore va deschide cate cinci noi magazine pe an, in tandem cu Carrefour.

Complexul comercial TOM, care reuneste cele trei mari companii, ofera o galerie cu 80 de magazine si are o suprafata totala de vanzari de 32.000 de metri patrati. Locatia este la intrarea in municipiul Constanta, pe soseaua catre orasul Ovidiu. Complexul dispune de 1.500 de locuri de parcare si 10 restaurante, care au terase atat spre interior, cat si spre exteriorul cladirii. Investitia totala se ridica la 40 de milioane de Euro si a creat 1.400 de noi locuri de munca.