Un procent de 30- 35 % din vanzarile cu amanuntul din Romania se vor realiza prin marile lanturi de magazine, in 3-5 ani, potrivit Romanian Business Digest.

In 2005 volumul total al pietei de ratail a fost estimat ca va creste cu 5-7 procente.

Bucurestiul este cea mai mare piata de retail din Romania unde se efectueaza circa 45 % din valoarea totala a tranzactiilor. Expansiunea rapida a vanzarilor in acest domeniu se bazeaza pe mai multi factori: cresterea capacitatii de cumparare a populatiei si accestul mai facil la credite bancare, potrivit Rompres.

In 2005 circa 50 % din vanzarile la nivel national au fost realizate prin micile magazine (in scadere fata de 2000, cand procentul reprezenta 55 % din total), 16 %- au reprezentat vanzari in supermarket-uri (in crestere fata de 2000, cand reprezentau patru % din total), 7 % din vanzari erau facute prin magazinele cash&carry, iar cinci %- reprezentau vanzari in piete deschise (in scadere fata de 2000 cand se inregistra un procent de 12 % din total).

Un procent de patru la suta din vanzarile au amanuntul au fost realizate, in 2005, in hypermarket-uri (in 2000 era inexistent), iar doi % din vanzari erau facute prin magazinele tip discount.

In 2005 au fost investiti in sectorul de retail circa 1,25 miliarde euro. Pe langa grupurile Metro (23 magazine deschise), Billa (20 magazine), Cora (doua magazine), Rewe (Selgros- 10 magazine), XXL (5 magazine), Penny Market (16 magazine), Profi (24 magazine), Carrefour, La Fourmi (11 magazine), Artima (16 magazine) si Kaufland (9 magazine), si alti giganti, precum Tesco sau Wall-Mart si-au aratat interesul de a investi pe piata romanesca.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.