Anul trecut, compania farmaceutica a inregistrat cresteri importante ale cotei de piata si pe segmentul creme, unguente, geluri si supozitoare

Antibiotice Iasi si-a consolidat, anul trecut, pozitia de lider in productia de medicamente antiinfectioase prin introducerea pe piata de noi medicamente valoroase terapeutic.

Pe o piata interna aflata intr-o evolutie extrem de dinamica, aceasta companie farmaceutica si-a mentinut, in anul 2005, pozitia detinuta in topul primilor zece producatori, ocupand locul noua, cu o cota de piata de 3,2 la suta. Cresterea cotei de piata de la 2,9 la suta in anul 2004 la 3,2 la suta in anul 2005 ''a prezentat Antibiotice ca una dintre companiile cu cel mai ridicat ritm de crestere al cifrei de afaceri pe piata interna - 31,26 la suta. Anul trecut, medicamentele de uz uman au detinut o cota de 87 la suta din cifra de afaceri a companiei''.

In 2005, noile medicamente din clasa antiinfectioase i-au consolidat pozitia de lider pe acest segment. Principalul domeniu in care compania farmaceutica a excelat a fost clasa antiinfectioaselor de uz sistemic, cu o cota de 56 la suta din vanzarile companiei pe piata interna. Pentru componenta de pulberi sterile de uz injectabil, Antibiotice a detinut, anul trecut, locul intai in Romania. Evolutia ascendenta a vanzarilor s-a datorat atat consolidarii consumului de antibiotice traditionale - Penicilina, Oxacilina, Ampicilina, dar mai ales promovarii produselor nou introduse in portofoliu, precum cefalosporine injectabile de generatia a treia.

Pe de alta parte, anul trecut, Antibiotice a urcat in topul producatorilor de antiinfectioase in forma de capsule. Pe acest segment, Antibiotice a urcat in top cu o pozitie, situandu-se la finele anului 2005 pe locul trei. Compania a inregistrat pe acest segment o crestere de 7,5 la suta in unitati fizice si de 26 la suta din punct de vedere valoric. Cresterea vanzarilor s-a datorat si in acest caz promovarii produselor noi: cefalosporine orale de generatia a doua si a treia, dar si medicamente cu traditie - antibiotice clasice divizate in doze mari.

Promovarea de medicamente din clasele sistem cardiovascular si SNC

Tot in cadrul grupei antiinfectioaselor de uz sistemic, in anul 2005, Antibiotice si-a consolidat pozitia de partener al Ministerului Sanatatii pentru programul national de control si tratament al tuberculozei, fiind unicul furnizor al intregii game de produse antituberculoase de prima intentie.

Totodata, anul trecut, Antibiotice a inregistrat cresteri importante ale cotei de piata pe segmentul creme, unguente, geluri si clasa supozitoare. Pentru aceste forme farmaceutice, Antibiotice a detinut pozitia de lider, cu o crestere a cotei de piata valorica de 36 la suta pentru supozitoare si de 45 la suta pentru unguente.

Produsele care au consolidat pozitia companiei pe acest segment, determinand astfel cresterea cifrei de afaceri, au fost produsele cu prescriptie: Fluocinolon unguent, Nidoflor®, Hemorzon®, Indometacin unguent si supozitoare, Fenilbutazona crema si supozitoare. Un rol important l-au avut si vanzarile produselor OTC: Clafen® (diclofenac) crema si supozitoare si Glicerina supozitoare.

In anul 2005, Antibiotice a acordat o atentie deosebita promovarii produselor nou introduse in nomenclator din doua clase terapeutice destinate afectiunilor cu incidenta crescuta: sistemul cardiovascular si sistemul nervos central (SNC). Produsele incluse in aceste grupe sunt conditionate, in general, sub forma de comprimate conventionale si comprimate filmate, ponderea vanzarilor din totalul cifrei de afaceri crescand de la 2,03 la suta in anul 2003 la 8,75 la suta in anul 2005. Principalele produse comercializate din aceste grupe sunt: Sinopryl®, Simcor® si K-alma®.

Segmentul produselor fara prescriptie OTC si al suplimentelor nutritive a fost unul prioritar pentru Antibiotice, in 2005. Remarcand tendinta constanta de crestere a consumului de medicamente OTC din tarile europene, compania farmaceutica si-a intensificat activitatea de marketing pentru medicamentele din aceasta categorie. Rezultatul s-a concretizat intr-o crestere de 51 de procente a vanzarilor pe acest segment comparativ cu anul precedent, ponderea vanzarilor produselor OTC din totalul cifrei de afaceri pe piata interna ajungand la 16,6 la suta in anul 2005. La ora actuala, compania farmaceutica Antibiotice Iasi se afla in proces de privatizare.

Conform ultimului studiu Cegedim, in topul companiilor care au inregistrat, in trimestrul doi al acestui an, cele mai mari vanzari, Antibiotice se situeaza pe locul noua, vanzarile atingand 48,4 milioane RON.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.