Solutia antivirus BitDefender este cea mai raspandita marca romaneasca pe Internet, cu peste 654.000 de referinte, fiind urmata de Dacia, cu 345.000 de referinte, reiese dintr-un studiu realizat de Brand Academy. Pe locul trei in clasament se situeaza marca Ana Aslan, cu circa 190.000 de referinte, urmata de solutia antivirus RAV si de Mircea Eliade. De remarcat ca, in clasamentul primelor zece marci romanesti, fotbalistul Adrian Mutu, clasat pe locul sapte, devanseaza trei personalitati ale culturii - Mihai Eminescu, Angela Gheorghiu si George Enescu - care ocupa locurile opt, noua si zece, in aceasta ordine. De asemenea, Adrian Mutu i-a surclasat pe Nadia Comaneci, situata pe locul 12, dar si pe Gheorghe Hagi, care se regaseste pe pozitia a 15-a.

Structura pe categorii a acestui top releva faptul ca economia este domeniul care conduce in procesul de generare a celor mai puternice branduri romanesti, 54% dintre marcile clasate provenind din aceasta categorie. Cultura detine pozitia a doua ca pondere, cu 21% din cele mai cautate nume romanesti, stiinta cu 13%, ocupa locul al treilea, iar sportul, cu 12% din rezultatele totale, se situeaza pe pozitia a patra. Insa, in vreme ce economia este reprezentata de branduri relativ tinere, in plina afirmare, cultura este dominata de figuri ale culturii romanesti din ultimele doua secole. In consecinta, realizatorii studiului considera ca urmatorii ani vor genera, probabil, o adancire a diferentelor dintre cele doua domenii in favoarea economiei.

"In conditiile in care Internetul a devenit principalul mijloc de informare al omenirii, gradul de raspandire pe Internet al marcilor romanesti contribuie substantial la nivelul de notorietate al Romaniei in lume", a spus Cristina Preda, director general Brand Academy. Preda a concluzionat ca industria IT autohtona este ramura care aduce una dintre cele mai mari contributii de imagine pentru Romania. Raportul Brand Academy, realizat in luna februarie a acestui an, a avut ca scop identificarea primelor 25 de branduri romanesti ca nivel de expunere pe Internet, precum si identificarea categoriilor de care apartin aceste branduri, pentru a intelege care sunt domeniile de competenta ale Romaniei.