Inca de la lansarea oficiala din luna iunie, modelul s-a bucurat de apreciere. Trei luni mai tirziu, in primul minut al zilei de 9 septembrie, fabrica de la Pitesti a livrat prima Dacia Logan catre Automobil Clubul Roman. Pina in momentul lansarii la vinzare pe piata romaneasca a masinii despre care s-a spus ca va revolutiona istoria marcii Dacia, in luna septembrie, se comandasera deja peste 8.000 de bucati, doar pe baza a ceea ce romanii au vazut in poze. Cea mai optimista previziune a celor de la Renault a fost de 17.000 de Dacii Logan vindute pina la sfirsitul anului. Tinta a fost depasita. „La jumatatea lunii noiembrie, numarul total al comenzilor inregistrate pentru Dacia Logan se ridica la circa 26.000, dintre care aproape 13.000 au fost livrate pe piata romaneasca si 3.200 au fost exportate", ne-a informat Silviu Sepciu, seful Serviciului de Relatii cu presa al Dacia-Renault. Astfel, cei care depun banii trebuie sa astepte uneori chiar si o luna pina primesc automobilul. „Se vind in jur de 330 de Logan pe zi, fiind depasite vinzarile de Solenza, care oricum au mers bine. Uzina lucreaza in doua schimburi, cadenta fiind de 280 de masini Logan pe zi. De la 1 ianuarie se va lucra in 3 schimburi, pentru a face fata livrarilor", ne-a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Consiliului de Administratie de la Dacia-Renault.

Cerere pe piata externa

Si strainii sint interesati de achizitionarea Logan. Pina in prezent, au fost deja exportate 3.200 de bucati. Principalele destinatii au fost Turcia, Serbia, Cehia si Ungaria. Se pregateste si intrarea pe piata occidentala. Conform declaratiei vicepresedintelui Constantin Stroe, piata din Europa de Vest urmeaza sa fie testata incepind cu 1 ianuarie 2005. Potrivit unei analize mai vechi a cotidianului francez „Le Figaro", masina ar urma sa se vinda pe masura ce teama occidentalilor fata de ziua de miine devine tot mai acuta.

Un produs nou la un pret abordabil

Ce ii face, insa, pe romani sa se inghesuie sa achizitioneze aceasta masina? „Este evident ca Logan este un produs nou, care raspunde cererii de pe piata, cel putin pina piata aceasta va ajunge la un punct de saturatie. Este o masina cu un pret abordabil si are calitati tehnice pe care celelalte autoturisme din gama Dacia nu le-au avut", ne-a spus Marius Carp, director in cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Vrei Logan, stai o luna !

Citeste si:

Cine vrea sa-si cumpere o masina Logan nu trebuie in nici un caz sa fie sigur ca dupa ce a pus banii pe masa a luat cheia masinii. Asta pentru ca ritmul de produtie nu face fata cerintelor. Potrivit mai multor dealeri, intervalul de livrare este de cel putin o luna de la primirea comenzii, in afara cazului fericit (rarisim insa) in care dealerul are masina in stoc. In cazul in care solicitantul alege varianta „cu banii jos", poate sa plateasca fie un aconto de cel putin 50 de milioane de lei (iar diferenta se plateste cind dealerul are masina, la cursul leu-euro din ziua respectiva). Daca la livrare cursul leu-euro se dovedeste mai bun pentru solicitant, nu va primi nici un leu inapoi. Exista si varianta creditului si, in acest caz, toti dealerii au conventii de finantare cu BRD. Creditul poate fi luat de la orice banca, dar la BRD exista avantajul ca dealerul se ocupa de majoritatea formalitatilor. Solicitantul trebuie sa depuna un avans cuprins intre 10 si 20% (in functie de salariu) din valoarea masinii, iar diferenta poate fi rambursata bancii intr-un interval cuprins intre 6 luni si 7 ani. Numarul mare de solicitari arata ca romanii sint dispusi la sacrificii financiare pentru a avea o masina in care nu ploua, care nu rugineste, care porneste la cheie si care, pe deasupra, este confortabila si incapatoare. Ramine de vazut care va fi reactia pietei din Vest.

Bile albe: Cu 90% mai putine belele

De altfel, pentru ultima, producatorul ofera garantie de 6 ani. Plusul nu vine numai de la calitatea tablei, ci si de la cea a vopselei sau a grundurilor utilizate. Dacia Logan este o masina mai spatioasa decit orice alt model produs in uzinele de la Pitesti. Cel mai „dotat" Logan ofera facilitati care nu se regasesc la cea mai scumpa Solenza. „Logan are, printre altele, airbag-uri atit pentru sofer, cit si pentru pasager, precum si un computer de bord, pe care Solenza nu-l are. Este o masina fiabila. Rata problemelor aparute este sub 10% fata de celelalte modele", ne-a declarat Adrian Cirstea, director de vinzari la unul dintre importantii dealeri Dacia.

Bile negre: Probleme cu frina si vopseaua

„Pot sa numar pe degetele de la o mina masinile Logan care au venit la noi in service. Majoritatea au intrebat cum e cu computerul de bord si cu inregistratorul de consum. O singura data am avut o problema cu o conexiune imperfecta la un cablu", ne-a spus Mihai Istrate, director de service la un important dealer Dacia din Bucuresti. Pe forumul Dacia, www.daciaclub.ro, sint insa postate si opinii cu privire la probleme ce ar fi aparut la modelul Logan. Cele mai numeroase nemultumiri se refera la faptul ca, in momentul in care se frineaza usor, nu se aprinde becul de semnalizare sau de blocarea directiei, altul, la exfolierea vopselei.