In timp ce toate tarile cu traditie turistica au un plan de afaceri si castiga bani buni din vanzarea de suveniruri, Romania inca nu a dat startul unei asemenea industrii. Fabricantii de amintiri sunt rari si nu urmeaza o strategie clara asupra a ceea ce ar trebui sa fie definitoriu pentru tara noastra.

De exemplu, Franta are Turnul Eiffel, Olanda are lalele sau pantofi de lemn. Noi avem, in cel mai bun caz, tricouri cu iz de kitsch cu Dracula. Ca turist intr-o tara straina, esti "inarmat" cu doua lucruri: aparat de fotografiat si bani pentru suveniruri. Venit in Romania insa, ai toate sansele sa te intorci cu banii in buzunar cand vine vorba de cumparat ceva care sa iti aminteasca de cele vizitate. si aceasta dintr-un motiv simplu: Romania nu are o industrie a suvenirurilor.

In Olanda, de pilda, businessul cu suveniruri se ridica anual la peste 100 milioane de euro. Situatia este asemanatoare si in celelalte tari europene. "Piata de suveniruri este estimata la circa un milion de euro anual in Romania, cam o zecime din cat ar putea fi", spune Traian Badulescu, ofiter de presa al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Potrivit acestuia, industria de profil are un potential foarte mare, in contextul in care numarul turistilor straini care vin in Romania creste de la an la an.

"Numai anul trecut au venit cam un milion de turisti straini. Daca ar cheltui fiecare minimum zece euro, atunci ne dam seama cam cat ar putea fi aceasta piata", explica Badulescu.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.