Chiar daca publicitatea se poate lafai acum pe platforme digitale si pe alte canale media netraditionale, reclamele se bat sa ajunga tot pe micul ecran, afirma un studiu intocmit de Initiative Futures Worldwide, pe baza informatiilor furnizate de experti din peste 50 de tari. Campionii sint americanii: ei indura 789 de spoturi saptaminal. Si in Europa Centrala si de Est, fenomenul, desi recent, are parte de o ingrasare spectaculoasa. Numarul de reclame tv ingurgitate de telespectator a crescut cu 112% la bulgari, 61% la lituanieni si 57% in Polonia.

Celularul bate masina in Romania

Citeste si:

Si in Romania prezenta reclamelor pe micul ecran, la radio sau in presa este in continua crestere. Conform unei monitorizari Alfa Cont, numarul de insertii publicitare pe primul sfert ale acestui an este cu 20% mai mare fata de aceeasi perioada din 2005. Volumul brut (calculat pe tarifele lista) a atins, de asemenea, 680 de milioane de euro, cu 40% mai mult decit anul trecut.

Cele mai active companii, conducatoare in topul frecventei si anul trecut, au fost cele de telefonie mobila. Cele peste 31.000 de insertii s-au datorat si aparitiei noului jucator Cosmote, agresiv in campanii publicitare si promotii. Pe locul doi in clasamentul domeniilor celor mai vizibile in mass-media s-au parcat automobilele, numarul de aparitii sarind cu 88% fata de anul trecut.