Daca la inceputul lui 2005, magazinele centrate exclusiv pe comertul produselor IT&C inca reuseau sa aiba o cota de piata semnificativa, treptat, marile lanturi specializate in electrocasnice si hypermarketurile au inceput sa acapareze segmente substantiale din clientela centrelor focusate pe IT. Foarte populare in ultimii ani, lanturile de magazine specializate pe segmentul IT se vad acum obligate sa isi generalizeze oferta, in contextul in care cererea se reorienteaza catre o paleta mai larga de produse. Practic, clientul roman nu mai pleaca de acasa doar pentru un calculator. Trendul este, in special, in contextul obtinerii tot mai facile a creditelor de consum sa iti cumperi PC, frigider sau aspirator, toate din acelasi loc. Retailerii din industria IT din Romania recunosc ca tendinta de diversificare va fi una de viitor.

"Din perspectiva magazinelor care vand produse electrice si electrocasnice, zona de IT va deveni din ce in ce mai atractiva pentru vanzarile incrucisate pe care le presupune", spune Dragos Simion, vicepresedintele Flamingo. Pe de alta parte, considera el, diversificarea ofertei va fi una de viitor si pentru retailerii IT. Aceasta miscare ar putea fi una mai dificila, totusi, deoarece spatiul aferent unui magazin specializat pe produse IT&C este net inferior unuia ocupat de un magazin de electrocasnice, de exemplu, explica Simion.

"Tendinta de a oferi un mix de categorii de produse care sa satisfaca si sa atraga un numar cat mai mare de clienti a fost, de fapt, cheia succesului, completata cu o puternica implementare in locatiile respective a unui sistem de creditare care isi dovedise deja eficienta in cazul bunurilor de larg consum", explica Razvan Uruc, Supply Manager in cadrul Diverta IT. Fara a fi exclusiv orientate pe IT, marile lanturi de magazine diversificate au reusit sa devina, astfel, solutii alternative la "clasicul" shop IT.