Doua firme romanesti de marketing direct si-au deschis birouri la Sofia. Romania este cea mai avansata din Balcani, dar mult in urma unor tari precum Ungaria, Cehia si Polonia

Cifra de afaceri in industria de marketing direct din Romania a depasit in 2006 suma de zece milioane de euro, potrivit datelor centralizate de Asociatia Romana de Marketing Direct (ARMAD). Cresterea cea mai mare au avut-o vanzarea prin corespondenta (127%) si creatia si strategia de marketing direct (79%).

Dupa ce au cucerit piata interna, firmele autohtone au inceput sa se extinda in Bulgaria. Firma romaneasca Mailers are la Sofia 30 de angajati si spera la o cifra de afaceri de un milion de euro pe piata din Bulgaria in acest an. Expansiunea s-a produs la sfarsitul anului trecut, iar planurile vizeaza acum Serbia si Moldova. Mihai Petroff, managing director al Mailers, considera ca in prezent este la moda ca un client sa-si extinda afacerea mai intai in Romania si apoi in Bulgaria. "Este foarte simplu sa-ti urmezi un client pe o piata noua. E un model de expansiune cu un risc mai mic si cu cheltuieli reduse", apreciaza Petroff.

DEZVOLTARE

Firma ofera aceleasi servicii, dar exista o diferenta de dezvoltare a pietei. "In momentul in care ai bugete mai mari, cererea devine mai sofisticata", arata directorul. Cifra de afaceri obtinuta anul trecut in Romania a fost de 3,5 milioane de euro. La jumatatea anului acesta, firma realizase deja doua milioane de euro. In Romania, firma are 60 de angajati permanenti. Impreuna cu cei care lucreaza pe proiecte, firma numara aproape 150 de persoane. In ultimii doi-trei ani, in Romania au intrat companii care vand de ordinul milioanelor sau zecilor de milioane de euro prin corespondenta. Managerul considera ca acestea lucruri "schimba piata".


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.