Inexistenta in urma cu 10-12 ani, piata de petfood din Romania a crescut cu 700% in perioada 1999-2005.

Aflata intr-un proces notabil de crestere, piata romaneasca a alimentelor pentru animalele de companie se afla, potrivit specialistilor, inca mult sub potentialul sau. "In ceea ce priveste diversitatea produselor petfood de pe piata autohtona, exista deja si o competitie puternica: alaturi de marcile cunoscute, se afla marcile retailerilor (private labels), precum si brandurile din segmentul economic, piata raspunzind astfel la toate cerintele cumparatorilor", spune Laura Voicu, Brand Manager NPP la Nestle Romania. In 2005-2006, hrana uscata pentru ciini a reprezentat cel mai mare procent din totalul vinzarilor pietei de petfood atit din punctul de vedere valoric, cit si volumic, hrana pentru ciini detinind aproximativ jumatate din piata.

Lider de piata in 2005 a fost, potrivit ACNielsen, compania Masterfoods, urmata de Nestle Purina PetCare. Cele doua companii isi disputa, de altfel, suprematia pe piata petfood, detinind peste trei sferturi din totalul acesteia. Alti competitori sint Royal Canine, Eukanuba, Pro Pack si Biomill.

La inceput a fost greu

Patrunderea pe piata la mijlocul anilor ’90 a acestui tip de produs si a primelor marci de petfood a fost limitata mai ales prin taxele vamale mari. ,,Astazi insa lucrurile s-au imbunatatit. Incercam sa depasim majoritatea problemelor pe care inca le avem, precum pastrarea unui nivel ridicat de taxare vamala’’, spune Ilinca Burlan, External Affairs Masterfoods Romania, compania care a adus in 1994 marca Chappi, primul brand de petfood vindut vreodata in Romania.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.