Doua fonduri de investitii sunt interesate sa cumpere un pachet minoritar de actiuni la retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C Altex, a declarat, ieri, pentru Curierul National, omul de afaceri Dan Ostahie, proprietarul si presedintele Altex, fara a mentiona care sunt cele doua societati.

"Suntem in negocieri cu doua fonduri de investitii straine, insa din cauza relaxarii actuale a pietei interne de retail, am considerat ca nu vom lua o decizie in acest sens decat dupa ce piata se stabilizeaza, cel mai devreme in 2007", a mai precizat Ostahie. Potrivit sefului Altex, capitalul atras in urma acestei tranzactii ar urma sa fie folosit pentru a sustine investitiile in regiune ale companiei. Prin urmare, spune Ostahie, nu va fi vorba despre vinderea unui pachet de control, intrucat cedarea unui pachet minoritar este suficienta pentru a sustine viitoarele investitii.

Cat despre indelung vehiculata listare la Bursa a companiei sale, presedintele grupului Altex crede ca piata de IT de la noi nu este inca pregatita sa ofere avantaje actionarilor. "Scopul final al listarii unei companii la Bursa este atragerea de beneficii pentru investitori, ori obiectivele noastre vizeaza acum structurarea companiei si crearea pentru posibilii investitori a unui anumit standard de rezultate si beneficii", a precizat Ostahie.

Iesire in regiune in anul viitor

Potrivit sefului Altex, compania isi va deschide primele magazine in Bulgaria in 2007-2008, insa numai dupa ce va avea rezultate bune pe o piata predictibila in Romania. "Bulgaria se aseamana acum foarte mult cu Romania din punctul de vedere al pietei de retail. In plus, datorita integrarii simultane in UE, prezenta in Bulgaria confera o anumita lejeritate companiei. Din punct de vedere al trendului pietei, exista o intarziere de cam sase luni intre cele doua tari", a mai aratat presedintele grupului. Cat despre extinderea retailerului in Serbia, o decizie finala nu a fost inca luata, a mai precizat Ostahie. "Serbia ramane un loc foarte atractiv, pe care ni-l dorim ca piata pentru investitii, dar asupra caruia nu am luat inca o decizie finala", a punctat seful retailerului.

Piata matura din 2010

Industria de electronice, electrocasnice si IT&C a cunoscut o scadere importanta in acest an fata de 2005 pe partea de retail. "Piata de retail de la noi nu e moarta, e putin somnolenta, dar imediat ce apar lucruri interesante, ea reactioneaza. Consumatorul este tot mai educat, iar piata se indreapta spre un anumit nivel de maturizare", a mai precizat Ostahie.

In plus, daca interpretam aceasta scadere prin prisma cresterilor succesive din ultimii trei ani, etapa pe care o traversam in 2006 poate fi interpretata ca o corectie naturala in piata, mai ales ca exista categorii care au crescut, asa cum sunt plasmele, LCD-uri si laptopurile.

Citeste si:

"Acum piata este in scadere, insa dupa luna octombrie vom inregistra o anumita crestere, care va fi continuata si in debutul anului viitor, dupa care cel mai probabil va fi o noua scadere si abia in 2008-2009 va incepe o anumita stabilizare a pietei. Prin urmare, am putea spune ca 2010 este momentul in care piata va ajunge la maturitate si vom avea o piata stabila", a mai precizat Ostahie.

Piata retailului de produse electrice si electrocasnice din Romania va scadea in acest an cu 20% in zona produselor albe (frigidere, aragazuri) si cu 8-10% pe segmentul produselor negre (televizoare, sisteme audio), apreciaza principalii jucatori din piata. Ostahie evalueaza piata din acest an la aproximativ 700 de milioane de euro, sub pragul de 800 de milioane de euro depasit in 2005.

Concepte noi de magazine

In asteptarea cresterilor viitoare, Altex si Media Galaxy continua sa isi deschida noi magazine. Dupa deschiderea magazinului de la Unirea Shopping Center, investitie estimata la 2 mil. de euro si care se intinde pe 5.000 de metri patrati, lantul de retail Media Galaxy se va mari cu un al 12-lea magazin la Colentina, deschidere programata pentru luna septembrie, alte doua magazine urmand sa fie inaugurate in acest an. "Noi ne-am fixat pe doua modele principale de magazine pentru Media Galaxy si Altex Megastore: pe de o parte cele intre 800 si 1.000 de mp si pe de alta parte cele intre 2.500 si 4.000 mp. Cu Media Galaxy ne concentram pe orase de minimum 200-300 mii de locuitori, iar Altex Megastore este prezent in orasele cu un minim de 70 mii de locuitori, concept cu care mergem pe o suprafata intre 800 si 1.200 mp", ne-a mai precizat Ostahie.

Prin urmare, retailerul a decis sa renunte la magazinele de mici dimensiuni (200-800 mp), care nu mai reprezinta optimul in businessul de electronice si electrocasnice. "Dezvoltarea de suprafete mari, intre 2.500 si 4.000 de mp, va face pentru consumatorul nostru diferenta, atat in gama de produse, cat si in servicii", a mai aratat presedintele grupului Altex.

Altex vrea sa vanda PC-uri in regiune

Altex a investit, la finele lunii martie, 1,4 mil. euro intr-o linie automata de fabricatie a computerelor, unitate ce functioneaza in cadrul Complet Electro Serv, divizia de productie IT a Altex. Investitia a dus, potrivit lui Dan Ostahie, la scaderea preturilor produselor din acest segment cu pana la 4% la raft. "Ne gandim si la posibilitatea de a face export regional pe produse din categoriile noastre. Prin urmare, vrem sa producem si pentru Altex, dar si pentru alti jucatori din piata", a mai aratat presedintele Altex.

Linia de asamblare computere este o investitie 100% Altex si a fost finantata cu ajutorul Raiffeisen Leasing. CES asambleaza inca din 2004 computere sub marca Davio, un nou brand de computere urmand sa fie lansat curand. "Ne propunem sa diversificam productia CES, pentru ca ne asteptam la o crestere a pietei de IT&C. Astfel, de la un volum de productie de 70 mii de unitati planificat pentru acest an, fabrica va reusi sa produca in anul viitor la maximum capacitatii sale, de 100 mii de bucati", a mai precizat Ostahie.