"Acum, vara, aproape fiecare zi mi-o incep intr-o cafenea. Impusc dintr-un foc doi iepuri: nevoia de cofeina si cea de informatie. Uneori stau si mai mult, pentru ca prefer sa ma intalnesc cu clientii aici, decat la birou. E comod si aerisit". Tanara femeie de afaceri cu care am conversat, in dimineata unei zile lucratoare, era doar unul dintre sutele de clienti care trec zilnic pragul unei cafenele dintr-o zona cu mare vad al Capitalei. Spre seara insa, in timp ce mesele acestora se golesc, cele din puburile traditionale irlandeze se umplu. Scotch-ul adevarat si atmosfera "irish" sunt doar doua dintre motivele pentru care acest gen de locatii au inca o foarte mare cautare.

Cafenelele in franciza, o afacere de 40 milioane de euro

Judecand dupa modul in care apar, oricine poate spune ca deschiderea unei cafenele poate fi o afacere profitabila. Afirmatia poate fi sustinuta de cifre care dovedesc ca o cafenea atrage, zilnic, daca este bine pozitionata, cateva sute bune de clienti. Numai cafenelele deschise in Romania in sistem de franciza au generat, potrivit CHR - companie specializata in franciza, o cifra de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro. "Cifra de afaceri generata exlusiv de lanturile de cafenele in franciza reprezinta cam 5% din totalul cifrei de afaceri generate de toate afacerile in franciza operationale in Romania, care a reprezentat 800 milioane de euro la inceputul anului 2006", ne-a declarat Dania Steiner, reprezentant al CHR.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.