Analiza PricewaterhouseCoopers cuprinde parerile a 17 directori executivi de companii din domeniul lemnului, al hartiei si al fabricarii de produse de impachetat, ale caror vanzari au insumat peste 70 miliarde de euro pentru prima jumatate a anului 2006, potrivit datelor citate de NewsIn. Directorii executivi au fost de acord ca societatile lor se confrunta cu o nevoie de schimbare. Astfel, cererea se indreapta spre zona Asia-Pacific (unde India si China arata cresteri puternice), in timp ce furnizarea de fibra lemnoasa se muta spre America de Sud, in conditiile descresterii industriei de profil din zona Americii de Nord.

Fragmentarea industriei lemnului, hartiei si a fabricarii produselor de impachetat ramane un obstacol de infruntat si din ce in ce mai multi manageri din industrie vad aceasta problema ca inevitabila in abordare.Directorii executivi mai considera ca este nevoie de rationalizarea si consolidarea activelor pentru a permite realocarea capitalului catre pietele emergente cu un grad de productie posibil mai mare si pentru a stabili un echilibru de productie corect pe pietele mature, pentru obtinerea de profit.

Solutii pentru iesirea din criza

La intrebarea "in conditiile schimbariilor intense, cum poti maximiza rezultatele pe termen scurt, dar in acelati timp sa obtii crestere sustenabila pe termen lung?", directorii executivi au venit cu patru posibile raspunsuri, in functie de problema.

Pentru a face fata intensificarii presiunii asupra structurii costurilor, companiile ar trebui sa suplimenteze traditionalele metode de restrangere a costurilor cu reducerea capacitatilor si alte activitati pozitive de reducere a costurilor, pentru a asigura sanatatea financiara a companiei, a fost prima solutie a directorilor executivi.

Citeste si:

A doua mare problema este ca lantul de aprovizionare al industriei de lemn, hartie si fabricare de produse de impachetat trebuie optimizat, iar industria trebuie sa se consolideze. Directorii executivi sugereaza companiilor sa lucreze la toate aspectele lantului de aprovizionare si sa fie deschise la solutii inovatoare ca noi tipuri de acorduri de aprovizionare. inca fragmentata industrie se confrunta cu nevoia consolidarii, pentru a optimiza lanturile de aprovizionare.

Inca o problema este o cunoastere a pietei si a clientilor cat mai atenta, in functie de maturitatea de dezvoltare a pietei pe care opereaza compania. in timp ce retinerea, fidelizarea clientilor si pastrarea cotei de piata este un element cheie, dorinta de profituri in crestere necesita o si mai buna intelegere a clientilor, o cunoastere mai detaliata a oportunitatilor pietelor si a propunerilor de afaceri importante.

In ceea ce priveste sustenabilitatea, ca un factor hotarator pentru asigurarea de succes pe termen lung, managementul performant si modelele susteinabile de afaceri ar fi una din solutii.

Dupa cum a afirmat unul din directorii executivi, industria lemnului, de hartie si de fabricare a produselor de impachetat trebuie sa jongleze cu strategia, pentru a balansa perspectivele pe termen scurt cu cele pe termen lung. Pe de o parte, unele directii pe termen scurt trebuie luate in considerare pentru a maximiza avantajele diferitelor piete si a preturilor resurselor folosite pentru producerea de bunuri. Pe de alta parte, trebuie avute in vedere investitii pe termen lung, ca plantarea de paduri.

Doar gandirea inovatoare si actiuni ferme vor putea aduce beneficii, in fata confruntarii companiilor din acest domeniu cu problememele expuse, a comentat specialistul PricewaterhouseCoopers in domeniu, Robert Barnden.