Copilul minune al Internetului si-a stopat cresterea in luna iulie cand a inregistrat prima sa scadere a cotei de piata din ultimele 12 luni in ceea ce priveste cautarile online. Si cum compania americana isi obtine aproape toate veniturile din publicitatea contextuala, analistii se intreaba daca Google si-a atins deja apogeul

Google este copilul minune al Internetului. Actiunile companiei sunt tranzactionate la peste 370 de doIari in timp ce majoritatea jucatorilor din piata au actiuni cotate la o valoare in jur de 25-30 de dolari iar in ceea ce priveste cautarea pe Internet, Google este lider detasat. Insa potrivit ultimelor rezultate de piata, Google pare a-si fi atins maximul posibil, cel putin pentru moment.

Compania de cercetare ComScore Networks a dat publicitatii la finalul saptamanii trecute un studiu privind cautarile pe Internet, Google fiind pentru prima oara in scadere. Astfel, potrivit ComScore, Google a pierdut un procent in luna iulie, ajungand la o cota de piata de 43,7% din totalul cautarilor pe Internet efectuate in SUA. In acelasi timp, Yahoo a inregistrat o crestere de 0,3 procente pana la 28,8%.

Un alt studiu de piata a fost dat publicitatii la scurt timp dupa cercetarea ComScore, rezultatele fiind diferite de asemenea in defavoarea Google. Liderul cautarilor online a ajuns la o cota de piata de 49,2% potrivit studiului Nielsen/NetRatings, scaderea fiind mai mica, de doar 0,2%. Insa NetRatings crediteaza Yahoo cu o crestere mai mare, de 0,8 procente, cota sa fiind evaluata la 23,8% din totalul cautarilor.

In ceea ce priveste rezultatele pe ultimele 12 luni, Google are o cota de piata de 35%in timp ce Yahoo are cu doar un procent mai putin. Diferenta foarte mare dintre cele doua motoare din acest moment este data de cresterea semnificativa iregistrata de Google in ultimele luni. Potrivit NetRatings, MSN a inregistrat in luna iulie o cota de 9,6% din totalul cautarilor in timp ce AOL a inregistrat 6,3%.

Chiar daca Google are o cota de piata mai mult decat dubla comparativ cu contracandidatul sau Yahoo, analistii considera ca acest moment era previzibil, Google neputand sa creasca la infinit. Rezultatele celor doua studii sunt foarte importante pentru investitori, putand reprezenta un semnal ca Google nu mai are loc de crestere pe segmentul de cautare online si ca managerii companiei trebuie sa gaseasca noi surse de venit.

Studiile celor doua companii de cercetare au fost resimtite imediat pe bursa, unde cotatiile Google au scazut cu 1,6% pana la 377,30 dolari. Aceasta valoare este insa enorma comparativ cu cotatiile Yahoo, care a pierdut de asemenea 3%, o actiune fiind tranzactionata cu 28,90 de dolari.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.