Liderul pietei de import ramane grupul Porsche Romania, importatorul marcilor Volkswagen, Audi, Skoda, Seat si Porsche, companie care a vandut 23.094 de unitati in primele sapte luni ale anului si detine 27% din piata, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Cresterea fata de aceeasi perioada a anului trecut a fost usor superioara celei a pietei, 36% fata de 30%, si tocmai de aceea, cota de piata a urcat cu un procent in decurs de un an. Modelele noi au fost principalul motor de crestere la Porsche. Cifrele arata ca Ibiza a fost cel mai vandut model Seat, cu 40% din vanzarile marcii iberice. Audi Q7, lansat in martie, are o cincime din vanzarile marcii germane, in timp ce Volkswagen Eos, desi s-a vandut in mai putin de 40 de unitati, este liderul segmentului cabrio din Romania.

Cel mai vandut model al grupului a fost generatia precedenta Skoda Octavia care si-a gasit aproape 4.000 de clienti, iar generatia noua a aceluiasi model a fost vanduta in peste 3.000 de unitati. Compania asteapta vanzari de pana la 38.000 de unitati anul acesta, cu aproape 20% mai mult decat anul trecut, cand importatorul a vandut 32.000 de masini. Pana acum, evolutia depaseste prognoza, iar reprezentantii Porsche asteapta si efectele programului de innoire a parcului auto, unde marcile importate de companie au primit aproape 1.700 de locuri.

Brandul Hyundai, numar dublu de clienti

Pe locul secund in topul importatorilor se afla grupul Tiriac Auto, care dupa primul semestru a depasit la cifre de vanzari compania Renault-Nissan Romania. Tiriac Auto a comercializat 14.521 de unitati in primele sapte luni, cu 60% peste cifrele din perioada similara a anului trecut, cand avea 14% din piata vehiculelor de import.

Grupul Tiriac pune rezultatele pozitive pe seama potentialului de crestere al marcilor Ford si Hyundai, ale caror vanzari au totalizat doua treimi din bilantul grupului. Vanzarile Ford au crescut cu aproape 80 de procente, in timp ce brandul Hyundai si-a dublat numarul de clienti.

La Ford, cresterea se datoreaza modelului de clasa mica Fiesta, ale carui preturi incep de la 10.000 de euro, cu toate taxele incluse. Romcar, importatorul marcii, a adaugat ca rezultatele foarte bune se datoreaza si ofertei de cinci ani garantie fara limita de kilometri plus programului de asistenta rutiera Ford Suport care vine cu tarife mai mici pentru cei care si-au luat masini Ford anul acesta.

Ford asteapta cresteri in continuare, si, ca fructifice potentialul marcii americane, reteaua de dealeri Romcar va creste cu 50 de procente in acest an, urmand sa ajunga la 30 de reprezentante in tara.

Vanzarile Hyundai, la randul lor, au profitat de faptul ca incepand cu anul trecut modelul Accent e adus din Turcia, si nu mai este supus taxelor vamale de 30 de procente, care ridica preturile vehiculelor produse in afara Europei.

Tiriac Auto coordoneaza activitatea a sase importatori de autovehicule - AutoRom, Romcar, Mazrom Motors, M Car Trading, Premium Auto si Hyundai Auto Romania, care comercializeaza peste 100 de modele ale marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Hyundai si Dodge .

Pe treapta a treia a podiumului importatorilor de automobile se afla principalul perdant Renault-Nissan Romania, care la sfarsitul anului trecut se afla pe locul secund, cu 23% din piata masinilor straine, iar acum are 17 procente. Importatorul celor doua marci a livrat 14.138 de vehicule in perioada ianuarie-iulie (12.624 Renault si 1.514 Nissan).

Iulie, luna benefica din punct de vedere al vanzarilor

Citeste si:

Renault a raportat vanzari de 13.000 de unitati in primele sapte luni ale anului, insa numarul se refera la vehiculele facturate, in timp ce valoarea de 12.624 din statisticile APIA pentru aceesi perioada se refera la livrari, informeaza NewsIn. Vanzarile Renault-Nissan Romania au scazut cu sapte% in perioada ianuarie-iulie 2006, comparativ cu intervalul similar al anului trecut. Luna iulie a fost insa cea mai buna ca cifra de vanzari pentru anul acesta.

Reprezentantii companiei au spus ca pentru anul acesta asteapta ca vanzarile sa ramana la nivelul de anul trecut, cand au depasit toate asteptarile si s-au apropiat de 27.000 de unitati, dublu fata de 2004.
Compania spune ca in 2006 vanzarile au scazut din cauza intarzierii cu trei luni a inceperii programului de innoire a parcului auto, actiune prin care proprietarii de masini mai vechi de 12 ani pot primi 3.000 de lei noi ca prima de casare ce constituie avans pentru achizitionarea unei masini noi.

Anul trecut, programul a inceput in aprilie, in timp ce anul acesta a debutat in iulie, iar efectele asupra clientilor Renault s-au vazut inca din prima luna cand vanzarile au fost cu 50% mai mari decat in iunie. Compania a livrat in iunie 1.445 de masini pentru cei inscrisi in program, iar listele mai contineau inca aproape 1.300 de soferi dornici sa-si inlocuiasca masina veche cu un Renault produs anul acesta. Pentru Nissan, importatorul asteapta o crestere a vanzarilor de aproape 50% pentru 2006, iar tinta sa de vanzari pentru anul curent este de 3.000 de unitati.

Daca vanzarile Renault-Nissan au scazut usor, cota importatorului pe piata masinilor straine a scazut accentuat deoarece vanzarile masinilor de import au crescut cu 30% in intervalul ianuarie-iulie, fata de perioada similara a anului trecut. Astfel, alianta franco-japoneza are in prezent 17% din piata de import, in timp ce dupa primele sapte luni ale anului trecut detinea 23 de procente.

Pe locul patru in topul vanzarilor a intrat General Motors Romania, importatorul cu cea mai mare crestere dintre cele mai mari cinci companii care aduc masini noi din strainatate. Astfel, vanzarile GM Romania, reprezentantul marcilor Opel si Chevrolet, au ajuns la 9.053 de unitati in primele sapte luni ale acestui an. Cifrele de vanzari au crescut cu 90 de procente, iar cota de piata a grupului a ajuns la 11%, fata de sapte procente la sfarsitul intervalului ianuarie-iulie 2005.

Trust Motors, numarul cinci in clasamentul importatorilor

Cresterea se datoreaza in special vechii generatii a modelului Opel Astra care costa in medie cu 1.500 de euro mai putin decat noul Astra. Vechea generatie a lui Astra reprezinta 40% din totalul vanzarilor marcii Opel in tara. La Chevrolet, cel mai vandut model este Aveo, lansat anul acesta, masina care la care preturile fara taxe incep de la 6.300 de euro. Cele doua modele se afla in topul celor mai vandute zece modele din import si ocupa locurile sase, respectiv noua.

Topul primilor cinci importatori este incheiat de Trust Motors care aduce in tara automobilele marcii Peugeot. In primele sapte luni s-au vandut 7.177 de vehicule ale marcii franceze, cu 10% peste nivelul din aceeasi perioada a lui 2005. Cresterea a venit pe fondul lansarii modelului 207, care impreuna cu predecesorul sau, Peugeot 206, au fost cele mai de succes anul acesta in tara.

Evolutia pozitiva a vanzarilor i se datoreaza si modelului de clasa mini, 107, care este in topul celor mai vandute cinci modele din clasa sa in Romania. Trust Motors si-a propus sa vanda anul acesta 2.000 de unitati din cele doua modele, 1.200 pentru mezinul gamei si 800 pentru Peugeot 207. Vanzarile Trust Motors au crescut sub media pietei de import, iar cota de piata a ajuns la opt procente la sfarsitul lui iulie, dupa ce in urma cu un era de zece%.

Conform statisticilor APIA, in primele sapte luni, importatorii au vandut 85.594 de unitati, cu 30 de procente peste cele 65.669 de vehicule comercializate in intervalul ianuarie-iulie 2005. Cele cinci companii prezente in top au vandut in primele sapte luni 67.983 de vehicule, adica 79% din piata importurilor de automobile.

In aceeasi perioada, piata auto romaneasca a crescut cu 8,7%, iar in primele sapte luni ale acestui an s-au vandut in total 167.126 de unitati, iar autovehiculele din import au reprezentat 51,2% din totalul vanzarilor. Vanzarile de vehicule autohtone au scazut cu opt% si au ajuns la un total de 81.532 de unitati. Scaderea a fost determinata de doua cauze principale - gama de autoutilitare de la Dacia este in ultimul an de viata, iar vanzarile Daewoo au avut de suferit din cauza incertitudinilor care invaluiau viitorul uzinei din Oltenia.

Scaderea de la Dacia este normala, deoarece clientii prefera sa astepte lansarea modelelor noi ale marcii anul viitor, in timp ce la Daewoo, semnalele ca uzina ar putea fi reprivatizata in viitorul apropiat a urcat vanzarile in iulie, cand acestea au atins un maxim istoric lunar de 4.177 de unitati.