Cu toate ca diferenta de pret intre benzina si motorina a ajuns aproape nesemnificativa, statisticile producatorilor si importatorilor de autoturisme arata ca romanii prefera in continuare masinile Diesel. Pasiunea romanilor pentru motorizarile Diesel a fost strict legata de pretul carburantului si nivelul de consum. Mai apoi, a aparut "moda GPL", care a detronat pentru o perioada dictatura Diesel. Astazi, prea putini soferi mai apeleaza la montarea sistemului GPL pe masina, mai ales din cauza pierderii garantiei si consumului mare la suta de kilometri.


Statisticile importatorilor auto din Romania arata ca doar 47% din autoturismele vandute in ultimii doi ani folosesc drept carburant benzina. De ce prefera romanii in continuare masinile Diesel? Specialistii sustin ca unul dintre criteriile cele mai importante in achizitionarea unei masini noi il constituie consumul de carburant si cheltuielile postvanzare. "In general, cei care efectueaza anual pana la 20.000 de kilometri ar trebui sa opteze pentru o masina pe benzina, iar cei care depasesc acest numar ar trebui sa aleaga motorizarea Diesel", sustine Claudiu serean, importator auto.

"Motorul Diesel consuma mai putin datorita cuplului mai bun, doar ca amortizarea diferentei de pret benzina-motorina se realizeaza in circa sapte ani. In plus, masinile pe motorina presupun un schimb al filtrelor de ulei mai frecvent. Pretul de achizitie al unui Diesel este mai mare, reviziile sunt mai scumpe, la fel si piesele de schimb. Daca facem aceste calcule, vom ajunge la concluzia ca diferentele mari in ceea ce priveste cheltuielile cu o masina Diesel si una pe benzina sunt nesemnificative", explica serean.