Cresterea vanzarilor se datoreaza atat ca urmare a conditiilor meteo favorabile consumului, a orientarii consumatorului individual catre inghetata ca desert, dar si a cresterii numarului de unitati de alimentatie publica.

Daca in 2004 piata romaneasca de inghetata s-a ridicat la circa 35.000 euro, in 2005 acesta a crescut cu 35%, iar producatorii autohtoni estimeaza la 70.000- 100.000 euro ( 25- 30.000 tone anual) vanzarile in 2006.

"Ca urmare a cresterii numarului de unitati de alimentatie publica, dar si a orientarii consumatorului individual catre inghetata, ca desert, estimam ca volumul vanzarilor va creste de la an la an, mentinandu-se tendinta din ultimii ani in care rata anuala de crestere a fost de peste 20%", a declarat pentru Rompres directorul general Kubo Ice Cream, Florin Rosescu. in opinia sa, cea mai mare influenta asupra evolutiei vanzarilor de inghetata, in ultimul an, o are dezvoltarea retelelor internationale de comert (KA), care detin spatii necesare pentru expunere.

"In prezent, suntem peste bugetul estimat, desi am fost putin descurajati la inceputul sezonului din cauza conditiilor meteorologice", a afirmat managerul diviziei de inghetata al companiei Napolact, Daniela Dorca.

Citeste si:

In luna iulie a acestui an vanzarile producatorilor au crescut cu 50%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. in sezonul cald vanzarile sunt de patru ori mai mari decat in extrasezon, iar in conditii meteo favorabile, in luna mai se realizeaza cel mai mare volum al vanzarilor. in general, peste 50% din vanzarea anuala de inghetata se inregistreaza in lunile mai, iunie si iulie. si in hypermarketuri vanzarile de inghetata cu crescut cu 35% in lunile calde.

Reprezentantii producatorilor spun ca se observa o crestere a consumului de inghetata si in perioada rece. in acest caz, hypermarketurile si supermarketurile joaca un rol important in schimbarea obiceiurilor de consum. Potrivit statisticilor, consumul de inghetata in randul romanilor ajunge la 1,1 kg pe cap de locuitor, in crestere fata de anii trecuti (cand era de circa 0,6kg). Cu toate acestea nivelul consumului este redus fata de alte tari europene. Un roman consuma de 3-8 ori mai putina inghetata decat un polonez sau un ungur si aproape de 20 ori mai putin decat un italian sau un american. Ungaria sau Cehia inregisteaza un consum de peste trei kg pe cap de locuitor, Polonia de patru kg, Italia de 17 kg, Belgia de 15,5 kg iar Suedia de 13kg.

Gusturile au devenit mai rafinate, se cauta produse \"speciale\" la preturi normale, se doresc produse variate, care sa atraga prin ambalaj si continut. in top, raman aromele de ciocolata, vanilie si capsuni. Se observa o crestere in timp a vanzarilor produselor premium, ceea ce dovedeste ca in Romania consumatorul devine din ce in ce mai interesat de acest sortiment.

"Am putea spune chiar ca in Romania, consumatorul de inghetata este mult mai pretentios si alege mult mai atent un produs ca inghetata (mai ales in retelele de KA) decat consumatorii din tarile vest-europene" a precizat reprezentantul Kubo Ice Cream. Primele trei companii romanesti cu cea mai mare cota de piata sunt Delta, Napolact si Kubo Ice Cream.