Piata de curierat a inregistrat o crestere de circa 15 % (20 milioane euro) in primele sase luni ale anului, inscriindu-se astfel in trendul din ultimii ani, care este de asteptat sa se mentina si dupa aderarea la Uniunea Europeana, potrivit reprezentantilor pietei de curierat din Romania.

"Pe primele sase luni, piata a inregistrat o crestere de circa 10 - 20 %, intrand in trendul din ultimii ani. Aceasta evolutie este de asteptat sa se mentina si dupa aderarea la Uniunea Europeana inca doi - trei ani, atunci cand cresterea anuala va fi de circa 30 %", a declarat pentru Rompres secretarul general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR), Octavian Badescu.

Reprezentantul AOCR a precizat ca, in cifre, cresterea de pe primele sase luni a fost de circa 10 - 20 milioane de euro, pe o piata care se ridica la circa 80 milioane de euro, fiind impartita in mod egal intre curieratul intern si cel international.

Astfel, sunt marii jucatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex, si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus. Un important segment este reprezentat de curieratul in Bucuresti, unde se afla in competitie atat Fan Courier si Cargus, cat si noi companii, precum Alo Curier, Concorde, Pegasus, care detin 50 % din piata serviciilor de curierat din Capitala.

Odata cu apropierea momentului aderarii, ceea ce determina o crestere a concurentei pe piata, este posibil ca sectorul curieratului sa intre intr-o perioada caracterizata de fuziuni, unele companii mai mici neputand tine pasul cu firmele mai mari, care fac tot posibilul sa-si creasca cota de piata, volumul de expedieri si calitatea serviciilor.

"Cresterea pietei atrage inca intrarea unor firme noi, dar ramane de vazut cate din acestea vor supravietui in urmatorii trei ani, deoarece concurenta creste mai repede decat piata. Cateva companii au
au fost sau vor fi nevoite fie sa isi inceteze activitatea, fie sa fuzioneze, sa vanda sau sa obtina fonduri pentru investitii majore", a aratat Octavian Badescu.

La ora actuala, pe piata de curierat sunt active circa 25 de companii, alte 75 de firme inactive fiind si ele inregistrate la Autoritatea pentru Reglementare in Comunicatii.

Companiile de curierat estimeaza ca apropiata integrare in UE si disparitia barierelor vamale vor genera o crestere a volumului de curierat, cu precadere a celui international. Marii operatori internationali au inceput inca de anul trecut sa se implice activ pe piata si, pana la finalul lui 2006, probabil ca alte cateva companii romanesti vor inregistra schimbari in structura actionariatului.

" Per ansamblu, in viitor, cei mari si puternici vor deveni din ce in ce mai puternici, cei mici fie se vor concentra pe nise si se vor specializa, fie vor incepe sa aiba probleme. Calitatea serviciilor si productivitatea vor fi liniile directoare care vor influenta decisiv evolutia companiilor furnizoare de servicii de curierat", a spus Octavian Badescu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.